נפתח את מבזק החדשות הטובות עם פינתנו - מה זה? ובכן, למרות שזה נראה ממש כמו דובי קטן וחמוד, מדובר בסלע במאדים שנתפס בעדשת המצלמה של נאס"א ונראה ממש כמו דובון.
התמונה צולמה במכתש, שמדענים חקרו את פני השטח שלו. בין שלל החיוכים על פניהם של החוקרים, נראה כאילו הסלע מחייך אליהם בחזרה. עם שתי עיניים, אף ופה הפוך - אבל כמובן שמדובר בצורות גיאולוגיות שצולמו בדצמבר אשתקד ופורסמו בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
חיוך במאדים
חיוך במאדים
חיוך במאדים
(צילום: נאס"א)
אז מה קורה פה? כנראה מדובר בגבעה קטנה במרכזו של המכתש, וייתכן שהצורה הזאת נובעת משקיעות שנוצרו על פני הקרקע הסלעית בהתאם לשינויי מזג האוויר.
מי שצילמה את התמונה, שבטח גרמה גם לכם לחייך, היא MRO - Mars Reconnaissance Orbiter - מקפת לסקר מאדים. ה-MRO, ששוגרה למאדים באוגוסט 2005, מספקת בשנים האחרונות תמונות ברזולוציה גבוהה של כוכב הלכת השכן. המקפת מצוידת במצלמות משוכללות, מכ"ם חודר קרקע וגם מערכת לחקר כוח המשיכה של מאדים.
ועכשיו, נשארים בשמיים. שימו לב לספירלה הבאה, שתועדה בשמי הלילה בהוואי. זה לא פוטושופ, גם לא בינה מלאכותית, מדובר בספירלה, שחוקרים מאמינים, קשורה לשיגור לוויין צבאי, ששוגר לחלל על גבי משגר של חברת SpaceX לפני כשבועיים.
3 צפייה בגלריה
ספירלה בשמי הלילה
ספירלה בשמי הלילה
ספירלה בשמי הלילה
(צילום: National Astronomical Observatory of japan)
בסרטון קצר שפורסם, נראה כדור לבן יוצר ספירלה שנעה על פני השמיים, ולאחר מכן נעלמת. איצ'י טאנקה, חוקר בטלסקופ סובארו, אמר שהוא לא הבחין בספירלה בשמיים בזמן אמת. אבל כשפתח את הקבצים של התיעוד, הוא הבחין במחזה יוצא הדופן. "זה היה אירוע שומט לסתות עבורי", הוא אמר.
ועכשיו, לחדשות טובות מפלורידה, שם שרשרת אנושית נוצרה על ידי ביולוגים כדי להציל דולפין נטוש. הדולפין הלך לאיבוד ושחה במעלה אחת התעלות בפלורידה.
3 צפייה בגלריה
מסייעים לדולפין
מסייעים לדולפין
מסייעים לדולפין
(צילום: Clearwater Marine Aquarium)
לא פחות מ-30 ביולוגים ומתנדבים נרתמו כדי לחסום את המעבר ולעזור לו לשוב למקום מבטחים, לאחר שסטה מהנתיב ונראה אבוד במשך ארבעה ימים. לבסוף, במאמץ משותף, ומבלי לגעת בדולפין, הם יצרו מחסום פיזי, שהצליח לגרום לדולפין האבוד לשחות החוצה ולהיחלץ מהאקווריום שנקלע אליו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי