מתעלמת ממתקפת הטרור של מחבלי חמאס, ומתייצבת לצד עזה: פעילת האקלים המפורסמת גרטה טונברג פרסמה בצהריים (יום ו') בחשבון האינסטגרם שלה כי היא דווקא "עומדת לצד עזה". טונברג, ששמה הוזכר לא פעם כמועמדת לפרס נובל לשלום, לא הזכירה את הנרצחים והנופלים במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס לפני כשבועיים.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
בפוסט כתבה טונברג: "היום אנחנו מציגים סולידריות עם פלסטין ועזה. העולם צריך לדבר ולקרוא להפסקת אש מיידית, לצדק ולחופש לפלסטינים ולכל האזרחים שנפגעו". בתמונה שפרסמה מופיעה טונברג עם שלוש צעירות, שאחת מניפה את הדגל הפלסטיני.
כמה גולשים מישראל פנו בתגובות אל טונברג כדי שתשנה את דבריה. אחת מהן כתבה: "בבקשה אל תפרסמו דברים על עזה שאתם לא יודעים מה באמת קורה. אני פעילה סביבתית ואתם מעוררים בי השראה רבה. אבל אנשים בישראל נטבחו, תינוקות וילדים נחטפו. בבקשה אל תנקטו עמדה חד צדדית. זה שובר לי את הלב".
גולשת אחרת הייתה נחרצת הרבה יותר: "איך אתם מעיזים לדבר על חופש וזכויות אנושיות, תוך התעלמות מהפרוגרום שחמאס עשה בישראל לפני שבועיים: 1,300 אזרחים נטבחו בביתם, נשרפו חיים! ילדים, קשישים, נשים וגברים נהרגו! יותר מ-300 צעירים בפסטיבל מוזיקה נרצחו! צריך להגיד שחררו את המזרח התיכון מחמאס וחיזבאללה! אלו ארגוני טרור שלא נופלים מדאעש! השבוע הם אפילו שיגרו רקטה לבית חולים בעזה והדבר היחיד שאתם אומרים זה שחררו את פלסטין - תתביישו לכם!"
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג בעת מעצרה מוקדם יותר השבוע בלונדון
גרטה טונברג בעת מעצרה מוקדם יותר השבוע בלונדון
גרטה טונברג בעת מעצרה מוקדם יותר השבוע בלונדון
(צילום: AP Photo/Kin Cheung)
טונברג נעצרה השבוע בלונדון, לאחר שהשתתתפה במחאה של פעילי אקלים. בבריטניה אמרו כי הוגש נגדה כתב אישום על הפרעה לסדר הציבורי. פעילת האקלים הואשמה גם במקומות נוספים בהפרעה לסדר.
לפני כארבע שנים שיתפה טונברג תמונה של תומכי אקלים מישראל - וחטפה ביקורת חריפה. בספטמבר 2019 היא שיתפה תמונות שצולמו מההפגנות ברחבי העולם, שבהן השתתפו מיליוני בני אדם. בין היתר היא שיתפה תמונה שצולמה בהפגנה בתל-אביב. אבל היה מי שלא אהב את התמונה ואת העובדה שהנערה משתפת תמונה מישראל. עשרות גולשים הגיבו בזעם וכתבו לה: "איך את מעיזה?"