רכב החלל התמדה, שפועל במאדים מאז חודש פברואר, כיוון את אחת המצלמות לשמיים - ותיעד במקרה את הירח דימוס, הירח הקטן יותר של מאדים.

בדף הטוויטר של רכב החלל, ששיגרה סוכנות החלל האמריקנית, נכתב: "צפייה בשמיים היא דבר כייפי, לא משנה היכן אתה נמצא. רציתי לצלם את העננים, אבל תפסתי משהו אחר. תסתכלו מקרוב ותראו את דימוס, אחד משני הירחים של מאדים".
רכב החלל התמדה, שחוקר בחצי השנה האחרונה את מכתש ג'זרו, נועד לבדוק את הקרקע של מאדים ולחפש צורות חיים קדומות בכוכב הלכת האדום. אבל הפעם הוא כיוון את אחת המצלמות שלו לשמיים.
עם זאת, לעתים רכב החלל מכוון את המצלמות שלו כלפי מעלה, כדי לתעד את הטיסה של המסוק-רחפן Ingenuity, שהשלים בינתיים 12 טיסות מוצלחות במאדים.
1 צפייה בגלריה
נקודה קטנה בשמיים, הירח דימוס במאדים
נקודה קטנה בשמיים, הירח דימוס במאדים
נקודה קטנה בשמיים, הירח דימוס במאדים
(צילום: נאס"א)
דימוס הוא אחד משני הירחים של מאדים. ב-1877 התגלו על ידי אסטרונום אמריקני בשם אסף הול (Asaph Hall) שני ירחים זעירים שמקיפים את מאדים. ירחיו זכו לשמות מתאימים בתור המלווים של מארס "אל המלחמה": פובוס - פחד, ודימוס - אימה.
הם קטנים מאוד יחסית לירח שלנו. קוטרו של פובוס, הגדול מבניהם, הוא כ-20 קילומטרים - מעט גדול יותר מהכינרת והקוטר של דימוס הוא כ-12 קילומטרים. הם נעים סביבו במהירות עצומה. דימוס מסיים הקפה בכל יממה ורבע ופובוס מקיף את מאדים בכל 7.5 שעות, כלומר כשלוש הקפות ביממה.