אוסטרליה הכריזה הלילה (יום ו') כי הקואלות לאורך רוב החוף המזרחי של המדינה נמצאות בסכנת הכחדה, לאחר שחיית הכיס המקומית נפגעה בתקופה האחרונה בשל בצורת ממושכת, שריפות יער וכריתת עצים.
2 צפייה בגלריה
גורי קואלה
גורי קואלה
גורי קואלה
(צילום: רויטרס)
מדענים הזהירו כי היונק האוסטרלי המפורסם עלול להיכחד, אלא אם הממשלה המקומית תתערב באופן מיידי כדי להגן על בתי הגידול של הקואלות.
"הרישום החדש מדגיש את האתרים שעמם מתמודד המין", אמרה השרה להגנת הסביבה של אוסטרליה, סוסן ליי. "יחד נוכל להבטיח עתיד בריא לקואלות. ההחלטה הזו תמלא תפקיד מפתח בתהליך הזה".
השרה האוסטרלית הוסיפה כי הקואלות במדינות ניו סאות' ויילס, קווינסלנד וטריטוריית הבירה האוסטרלית – יוגדרו מעתה בסכנת הכחדה, לאחר שההגדרה הקודמת הייתה מין פגיע.
2 צפייה בגלריה
קואלות באוסטרליה
קואלות באוסטרליה
קואלות באוסטרליה
(צילום: Shutterstock)
בקרן למען הקואלות באוסטרליה אמרו כי רק בשלוש השנים האחרונות ירדה אוכלוסיית הקואלות ב-30%. על פי ההערכות מספר הקואלות ירד מ-80 אלף בשנת 2018 לכ-58 אלף בשנה שעברה. הירידה החמורה ביותר הייתה במדינת ניו סאות' ויילס, שם ירד מספרן של הקואלות ב-41%.
במחקר של הקרן העולמית לשימור חיוב הבר נמצא כי שריפות יער בסוף שנת 2019 ותחילת 2020 גרמו למותן או לפציעתן של כ-60 אלף קואלות.

אבל עוד לפני שריפות הענק, בתי הגידול של הקואלות הצטמצמו עקב פינוי קרקע לחקלאות, פיתוח עירוני וכרייה. הקואלות שוכנות בעיקר ביערות האקליפטוס במזרח המדינה.
ארגוני איכות סביבה באוסטרליה בירכו על ההחלטה, אך אמרו כי היא הייתה צריכה להתקבל במוקדם יותר. "לא היינו צריכים לאפשר לדברים להגיע לנקודה שבה אנחנו עלולים לאבד סמל לאומי", אמרה מנהלת הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי החיים, ג'וזי שראד. "אם אנחנו לא יכולים להגן על מין שהוא סמל באוסטרליה, איזה סיכוי יש למינים פחות מוכרים, אך לא פחות חשובים?"