יום אחד, שני כדורי אש בחצי הכדור הדרומי: ביום חמישי האחרון תועד מטאור כשהוא חוצה את שמי הלילה בבירת צ'ילה סנטיאגו. זה קרה באותו היום שבו בניו זילנד דיווחו על הבזק אדיר בשעת צהריים. צפו במטאורים בצ'ילה ובניו זילנד.
בצ'ילה היו שסברו בתחילה כי מדובר ברעם, אבל הרשויות הבהירו כי היה זה מטאור, שהתפרק לכמה חלקים לפני שנעלם באזור האנדים. אסטרונום אמר כי מהירות אבן קטנה כמו זו שהאירה את שמי סנטיאגו יכולה להגיע גם ל-10,000 קמ"ש.
2 צפייה בגלריה
כדור אש מטאור צ'ילה
כדור אש מטאור צ'ילה
כדור אש בצ'ילה
בניו זילנד מטאוריטים פוגעים במדינה כמה פעמים מדי שנה, אבל כדור האש שחלף מעל מצר קוק היה יוצא דופן. הוא היה שווה ערך לפיצוץ בעוצמה של 1,800 טונות TNT ותועד מהחלל על ידי לוויינים אמריקניים.
באי הצפוני במדינה סיפרו כי חלונות הזדעזעו, ולאחר שנראה אור בוהק במיוחד נצפה גם שובל עשן, שנשאר בשמיים כמה דקות. "זה היה כדור אש כתום ענק", אמרו – ואותו כדור אש נוצר ככל הנראה על ידי מטאור קטן, בקוטר של כמה מטרים. בכל העולם תועדו בשנה האחרונה רק חמישה מטאורים שעוצמתם הייתה גדולה מ-1,000 טונות TNT.
2 צפייה בגלריה
כדור אש מטאור ניו זילנד
כדור אש מטאור ניו זילנד
מטאור בצהרי היום, בניו זילנד
קרטיס פאוול, שרברב במקצועו, צילם את התופעה החריגה במצלמת הרכב שלו: "הייתי בדרך לביצוע עבודה כשראיתי קו כחול נופל בשמיים, ואז כדור אש ענק ובהיר. הבנתי שמצלמת הרכב שלי צילמה את זה, והורדתי את הסרטון. זה מחזה של פעם בחיים".
חלק מהתושבים סיפרו כי שמעו קולות של ביקוע כשהמטאור חלף בשמיים, במה שמומחים אמרו שהם כנראה "קולות אלקטרופוניים". אלן גילמור ממצפה הכוכבים מאונט ג'ון באוניברסיטת קנטרברי אמר כי מטאורים, והמטען החשמלי שמלווה אותם, עשויים לגרום לכך שהשיער יסמור: "אנשים שהשיער שלהם סומר לרוב שומעים את זה. אלו שלא – לא שומעים".