אסון טבע בתאילנד: הרשויות במדינה מנסות למנוע מנפט שדלף בשבוע שעבר לפגוע באלמוגים ובחופים. בתאילנד אמרו כי הנפט שדלף מתקרב לחופים נוספים בדרום המדינה, שטרם נפגעו.


השר למשאבי טבע וסביבה, ורוואט סילפה-ארצ'ה, אמר שנעשים מאמצים למנוע מהנפט להגיע לחופים במחוז ראיונג, שבין היתר מושכים תיירים רבים. עוד מקום שעלול להיפגע הוא האי קו סאמט. "אם הנפט יגיע לאזור הזה, הוא עלול לגרום נזק כבד לאלמוגים", אמר השר התאילנדי. על פי ההערכות מצינור הנפט דלפו בין 50 ל-60 אלף ליטרים.
הנפט החל לדלוף מצינור של חברת Star Petroleum Refining Public Company Limited ביום שלישי האחרון. לפי הדיווחים בתאילנד, כמויות גדולות של נפט דלפו לים וגרמו לזיהום באורך של כ-20 ק"מ מול חופי דרום מזרח תאילנד.
6 צפייה בגלריה
אחד החופים שנפגעו, בסוף השבוע
אחד החופים שנפגעו, בסוף השבוע
אחד החופים שנפגעו, בסוף השבוע
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
נפט בים
נפט בים
נפט בים
(צילום: רויטרס)
בשבת הכריזו הרשויות על כמה חופים בדרום מזרח המדינה כאזורי אסון, בשל דליפת הנפט, שגרמה לכמויות גדולות של הנוזל השחור לצבוע את החול בשחור בכמה חופים. עוד דווח בתאילנד כי כתם הנפט משתרע על פני 47 קמ"ר.
חיל הים התאילנדי פועל יחד עם חברת הנפט על מנת לנסות לבלום את הדליפה ולמנוע מהנוזל השחור להגיע לחופים. עד כה הגיע הנפט לשני חופים לפחות. כ-150 עובדים של חברת הנפט ו-200 אנשי חיל הים התאילנדי הגיעו לחופים כדי לנסות לנקות את הנזקים שגרם הנפט. בין היתר הוקמו מחסומים על מנת לנסות למנוע מנפט נוסף להגיע לחופים.
6 צפייה בגלריה
כמויות גדולות של נפט דלפו לים
כמויות גדולות של נפט דלפו לים
כמויות גדולות של נפט דלפו לים
(צילום: רויטרס)
12 ספינות של חיל הים התאילנדי ושלוש ספינות אזרחיות, יחד עם מספר מטוסים, פועלים אף הם על מנת לנסות למנוע מכתם הנפט להתפשט בים ולהגיע לחופים נוספים, זאת באמצעות ריסוס חומרים מיוחדים.
"אנחנו והחברה עדיין פועלים בים כדי לצמצם את כמות הנפט על ידי יניקת הנפט וריסוס חומרים", אמר אדמירל ארטורן צ'רפיניו, סגן מפקד פיקוד מרחב הצי הראשון, בשיחה עם כתבים באזור האסון. בחברה עצמה אמרו כי הדליפה זוהתה ונבלמה בתוך שעות, אבל הניסיונות למנוע מהנפט להגיע לחופים לא הצליחו.
6 צפייה בגלריה
אסון סביבתי בתאילנד
אסון סביבתי בתאילנד
אסון סביבתי בתאילנד
(צילום: רויטרס)
לא רק בתאילנד נאבקים בזיהום נפט. כמויות גדולות של נפט פגעו לפני כשבוע וחצי בחופי פרו, באזור הבירה לימה. בחברת האנרגיה הספרדית Repsol, שאחראית לדליפת הנפט, אמרו בסוף השבוע כי ניקוי החופים ומי האוקיינוס שנפגעו יימשך עד לסוף חודש פברואר. בממשלת פרו אמרו כי מדובר ב"קטסטרופה".
בחופי פרו נמצאו כלבי ים מתים וגם דגים וציפורים שנפגעו מהנפט ונצבעו בשחור. פעילות הדיג באזור הופסקה על ידי הממשלה. "פעם אספתי סרטנים, אבל עכשיו, כשאני הולך לחוף, הם מתים", סיפר הדייג וולטר דה לה קרוז בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "היינו מוכרים את פירות הים. אבל עכשיו הכול מריח כמו מוות".