בשיתוף המוסדות המציגים
תחום החינוך מתעדכן כל הזמן. לכן חשוב להיחשף לתיאוריות ניהוליות חדשניות, לדרכי יישומן בעבודת הניהול היומיומית, במערכות ציבוריות בכלל ובמערכות החינוך בפרט. הכירו את התואר השני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך בקריה האקדמית אונו.



תוכנית הלימודים לתואר השני מקנה לסטודנטים מיומנויות ניהוליות מגוונות ויכולת לתפקד בסביבה המשתנה של המאה ה-21, להנהיג אנשים במצבים מורכבים וקונפליקטואליים ולצמוח מתוכם
ד"ר יונה מילר, ראש התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך בקריה האקדמית אונו, אמרה למה כדאי ללמוד לתואר הזה: "התחום הזה מקנה לסטודנטים תיאוריות ניהוליות חדשניות, וגם כלים להתמודד במציאות היומיומית של בית הספר או כל ארגון אחר".
ורד מסיכה-גביזון, מוסמכת התואר ומורה בחינוך המיוחד, התייחסה גם היא לנושא: "הדבר מאפשר לי בעצם כמנהלת לעתיד להשתלב במערכת החינוך הפורמלית, ובמערכות בלתי פורמליות".
ד"ר מילר פירטה למי מיועד התואר: "התואר מיועד לסטודנטים במערכת החינוך ששואפים לקידום לתפקיד ניהולי במערכת החינוך, אם זה רכזי מקצוע, רכזי שכבה, סגני מנהל, מנהל או מנהלת בית ספר. התואר מיועד גם לכאלה שהם לא מתחום החינוך, כאלה שרוצים להיות מנהלים בארגונים ציבוריים שונים".
אז אילו מיומנויות רוכשים הסטודנטים בתואר? ד"ר מילר אמרה: "הסטודנטים רוכשים מיומנויות ניהול, מיומנויות ניהול כיתה, מיומנויות ניהול צוות". יסמין מלחם, סטודנטית בתואר ומורה ללשון עברית ומורשת דרוזית, פירטה: "רכשתי ארגז כלים המאפשר להתמודד עם התלמידים מצד אחד, ועם מערכת החינוך מצד שני, בתקופה המאתגרת עם פיתוח טכנולוגי מואץ".
ד"ר מילר סיפרה על מתכונת הלימודים: "יש לנו מתכונת מיוחדת, והיא למידה בעזרת סימולטור. הסימולטור מאפשר לסטודנטים להביא אירועים אמיתיים מהעבודה המקצועית שלהם, לנתח אותם ולקבל עליהם משוב. הדרך הזאת משפרת מאוד את היכולות המקצועיות שלהם והניהוליות שלהם".
ומה אפשר לעשות לאחר סיום הלימודים? ד"ר מלר: "יש שתי אפשרויות, אפשרות אחת שהם שואפים להתקדם לתפקידי ניהול ואז יש להם יתרון כי הם סיימו את התואר אצלנו. אפשרות שנייה שאין להם עניין דווקא להתקדם, אלא הם רוצים להעשיר את עצמם והם חוזרים לתפקידים שלהם, אם זה הוראה, אם זה ריכוז, ריכוז מקצוע אבל אם באים עם ידע יותר עשיר ויותר רלוונטי".
מסיכה-גביזון סיפרה על החוויות מהלימודים לתואר: "אני מרגישה שאני מקבלת יחס אישי, שסגל המרצים נותן ליווי מקצועי ואישי שבמהלך השיעורים, תמיד המרצים דואגים שכל הסטודנטים יבינו את החומר, שאף סטודנט לא נופל בין הכיסאות כולם מקבלים יחס אישי". מלחם הוסיפה: "אהבתי מאוד ללמוד בקריה האקדמית אונו. מצאתי כאן בית חם, מרצים ומרצות גם הסגל האקדמי וגם הצוות הניהולי שהיו קשובים לכל פנייה".
ד"ר מילר סיכמה: "הם יוצאים מהתואר עם מצברים חדשים".
בשיתוף המוסדות המציגים