האלימות ברחובות ישראל אינה פוסחת גם על בעלי החיים: תושב חיפה בן 40 נעצר היום בחשד שהתעלל באכזריות בגור חתולים כשישב בבית קפה בעיר. הוא הובא היום (ג') לדיון בבית המשפט, בעקבות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו. אך בתום הדיון הוא שוחרר בערבות.
במשטרת חיפה אמרו כי החשוד יואב בוכהנדלר נעצר, לאחר שנצפה מתעלל אתמול בבוקר בגור חתולים בבת קפה בכרמל. אזרחים שהיו במקום סיפרו לשוטרים כי הזדעזעו לראות מה החשוד עשה לגור חסר הישע, וניסו למנוע את המשך מעשיו. הם התקשרו למוקד 100 והזעיקו את המשטרה. שוטרי השיטור המשולב של משטרת חיפה ועיריית חיפה, הגיעו אל בית הקפה, פגשו בחשוד, שאלו אותו מספר שאלות ועצרו אותו לחקירה.
2 צפייה בגלריה
 האזרחים המודאגים המנסים למנוע מהחשוד להתעלל בגור חתולים
 האזרחים המודאגים המנסים למנוע מהחשוד להתעלל בגור חתולים
אזרח דורש מהחשוד (יושב) שלא לפגוע בחתול, שבידו השמאלית
עדי הראייה סיפרו כי בוכהנדלר התעלל בגור החתולים שאחז בידו. הוא הטיח אותו לרצפה, מתח את כפות רגליו בחוזקה, משך בזנבו וזרק אותו באוויר. בנוסף, כך פי עדי הראייה, הכניס החשוד את ראשו של החתול הקטן לפיו.
בחקירתו הכחיש החשוד את המיוחס לו. הבוקר, הוא הובא לבית המשפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, כשסעיף החשד הוא עבירה של התעללות בבעל חיים.
נציג המשטרה, רס"ב אדי קנטרוביץ', הגיש לשופטת חומר חסוי ואמר: "החשוד התעלל בחתול. אנו מבקשים להאריך את מעצרו של החשוד כדי למצות את החקירה עד תום ולגבש עמדה במהלך המעצר".
2 צפייה בגלריה
 האזרחים המודאגים המנסים למנוע מהחשוד להתעלל בגור חתולים
 האזרחים המודאגים המנסים למנוע מהחשוד להתעלל בגור חתולים
אזרחים דורשים מהחשוד שלא לפגוע בחתול
סנגורו של החשוד, עו"ד אבי תגר, ביקש לשחררו מן המעצר. "אין כאן שום אפשרות לשבש חקירה, במקרה שהייתה התעללות. החשוד טוען שלא הייתה. החשוד עושה תואר שלישי בפילוסופיה ומדעים, ויש לו שיעורים. יש לו בעיית שתייה. הוא לא צריך לשבת במעצר".
בהחלטתה ציינה השופטת, סגנית נשיאת בית המשפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר כי "עיינתי בתיק החקירה ושוכנעתי כי בשלב זה קיים יסוד סביר לחשד לפי החשוד אכן ביצע את העבירה המיוחסת לו, ברם לא שוכנעתי כי מדובר בעבירה שמצדיקה הארכת מעצר".
השופטת הורתה לשחרר את בוכהנדלר "בתנאים שיבטיחו את התייצבותו להמשך החקירה: התייצבות במשטרה לפי דרישה, וחתימה על ערבות צד ג' בסך 2,500 שקלים.
עו"ד תגר אמר ל-ynet: "החשוד מכחיש את מה שטוענים כלפיו. הוא לא מבין מה נפל עליו. הוא אמר שהחזיק את גור החתולים בתוך המעיל על מנת לגונן עליו".
דבר שחרורו של החשוד הכעיסה פעילים למען בעלי חיים. אחד מהם אמר, "מי שמתעלל בבעל חיים, ידקור בהזדמנות הראשונה שתהיה לו אדם במעבר החצייה. למי שאין ערך לחיים של בעל חיים, אין ערך חיים לבני האדם".
התעללות בבעל חיים היא עבירה פלילית אשר העונש המרבי הקבוע לצדה הינו שלוש שנות מאסר. אם העבירה בוצעה בנסיבות שבהן נגרם לבעל החיים סבל חמור ובכוונה, הרי שהעונש המרבי לצד עבירת ההתעללות הינו ארבע שנות מאסר.