מה זז בתוך הגרביים במזוודה? תושבת רמת גן נעצרה השבוע בחשד להברחת עשרות זוחלים לישראל, ביניהם נחשי חנק מסוכנים, כמו אנקונדה. האישה נעצרה על ידי יחידת הבילוש המשטרתית 747 של מרחב נתב"ג. במשטרה אמרו כי החשודה הועברה להמשך חקירה ברשות הטבע והגנים, לשם גם הועברו כל בעלי החיים שנתפסו.


מהמשטרה נמסר כי לאחר פעילות סמויה בשדה התעופה ובהתאם למידע ממוקד של יחידת מודיעין מיוחדת במג"ב, עקבו הבלשים אחרי החשודה, בת 30. לאחר שאספה את המזוודה ויצאה מהטרמינל לחניה, עצרו אותה בלשי היחידה לחקירה.
כשפחתו את המזוודה הבחינו הבלשים בפרטי לבוש ש"זזים". במזוודה חשפו הבלשים את עשרות הזוחלים המוברחים, שהוסתרו בתוך שקי בד וגרביים. בנוסף לאנקונדה נמצאו גם עשרות נחשים נוספים, צבים ולטאות נדירים.
1 צפייה בגלריה
אחד הנחשים הקטנים שהוחבאו במזוודה
אחד הנחשים הקטנים שהוחבאו במזוודה
אחד הנחשים הקטנים שהוחבאו במזוודה
(צילום: משטרת ישראל)
במקביל, בשבוע שעבר תפסו לוחמי משמר הגבול ופקחי רשות הטבע והגנים 80 חיות מוגנות בשווי של עשרות אלפי שקלים ביישוב טורעאן שליד צומת גולני. בחיפוש בביתו של החשוד אותר חדר ששימש על פי החשד לצורך גידול ורבייתם של בעלי-חיים אקזוטיים ייחודים, המוגדרים בחוק כבעלי חיים מוגנים.
על פי החשד בעלי החיים הוברחו לארץ, וחלקם הם מינים מסוכנים העלולים לפגוע באדם ובטבע, להעביר מחלות ובסיכון גבוה להיות מינים פולשים. את החשוד, בן 27 מטורעאן, עצרו לוחמי היחידה לתקיפה כפרית במשמר הגבול יחד הם פקחי רשות הטבע והגנים, שיקבלו מידע מודיעיני מדויק.