כדי לראות את הפלא של הזוהר הצפוני, אנשים מגיעים במיוחד לאזורים הצפוניים ביותר של כדור הארץ או הדרומיים שלו, אז נגלה היופי של הטבע כשהשמיים נצבעים באורות עוצרי נשימה.
בימים אלו אנו עדים לתופעה נדירה במיוחד ובה הזוהר הצפוני עושה דרכו דרומה יותר, ובאופן מפתיע ניתן לראותו ממקומות שונים בעולם שהם לא אלסקה, צפון נורבגיה או פינלנד.
אז איך זה קורה? בזכות סערה שמתרחשת בכלל בשמש ונקראת סערה גאו-מגנטית. כשיש התלקחות מאסיבית של השמש, נפלטים חלקיקים שמתנגשים בחומרים באטמוספירה וגורמים לשחרור אנרגיה גם באזורים רחוקים מאוד מהקטבים המגנטיים, כפי שקורה למשל בימים אלה בניו יורק, וושינגטון ומקומות נוספים בצפון אמריקה.
למי שדואג, מדובר בחדשות טובות לגמרי כי הסערה הזאת מדורגת ברמה נמוכה ולא עתידה לגרום לשיבושים למיניהם, אלא רק ליופי מואר בשמיים.
אם חשבתם שראיתם הכול, עוד לא ראיתם את זה. בסין עומלים בימים אלה על הקמת גורד שחקים בן 51 קומות, שייצר 270 טון מזון שגודל באמצעות מים.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של המגדל (במרכז)
הדמיה של המגדל (במרכז)
הדמיה של המגדל (במרכז)
(אילוסטרציה: Carlo Ratti Associati)
המטרה? סופרמרקט ענקי שמשלב מעין חווה וגם אזור משרדי, ובו אנשים יכולים לגדל, למכור או לקנות מזון, באותו מקום שבו הם עובדים.
התכנון נראה מטורף והרעיון גאוני, שהרי גידול פירות וירקות בתוך בניין נעשה באמצעות שימוש באדי מים ולא צריך אדמה כלל. מה שמוכר בתור "חקלאות עירונית".
ולסיום, שימו לב לתמונות האלה – אייל אומלל נאלץ בשנתיים האחרונות להסתובב עם צמיג תקוע על צווארו, אלא שהשבוע פקחי רשויות הטבע בקולורדו סוף סוף הצליחו לשים את ידיהם עליו, ובעזרת שימוש בחומרי הרגעה תפסו אותו וחילצו אותו! זאת, לאחר שניסו לתפוס אותו כמה פעמים לאחרונה.
3 צפייה בגלריה
האייל עם הצמיג
האייל עם הצמיג
האייל עם הצמיג
(צילום: Colorado Parks and Wildlife)
3 צפייה בגלריה
הצמיג הוסר, אך גם הקרניים
הצמיג הוסר, אך גם הקרניים
הצמיג הוסר, אך גם הקרניים
(צילום: Colorado Parks and Wildlife)
ולחופש היה מחיר. האייל נאלץ להיפרד מהקרניים הגדולות והיפות שלו, כדי להשתחרר, לאחר שקודם לכן ניסו לחתוך את הצמיג מבלי לפגוע באייל, אבל זה לא הצליח. לבסוף האייל שוחרר לטבע חופשי ומאושר, כשהוא שוקל פחות 16 קילוגרמים ובלי צמיג על הצוואר.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי