חברת SpaceX שבבעלות אילון מאסק הודיעה אמש (יום ד') שתייר החלל הראשון בהיסטוריה, דניס טיטו, ואשתו אקיקו צפויים לצאת למסע סביב הירח בספינת החלל של החברה.
1 צפייה בגלריה
דניס טיטו לאחר שובו לכדור הארץ ב-2001
דניס טיטו לאחר שובו לכדור הארץ ב-2001
דניס טיטו לאחר שובו לכדור הארץ ב-2001
(צילום: AFP)
טיטו (82), מהנדס ויזם אמריקני, היה האדם הפרטי הראשון ששילם עבור מסע לחלל. הוא שוגר לתחנת החלל הבינלאומית בחללית סויוז רוסית בשנת 2001. בסך הכול הוא היה בתחנה כמעט שמונה ימים.
על פי התכנון, ספינת החלל של SpaceX תקיף את הירח, אך לא תנחת עליו במשימה זו. ספינת החלל אמורה להגיע למרחק של כ-200 ק"מ מהירח. טיטו ואשתו הם חברי הצוות הראשונים שהוכרזו כמשתתפים בטיסת החלל המסחרית השנייה של ספינת החלל סביב הירח.
SpaceX עדיין לא הכריזה מתי תשגר את ספינת החלל למשימה סביבה הירח. מאסק מתכוון לשגר בעתיד באמצעות ספינת החלל בני אדם ומטענים שינחתו על אדמת הירח ומאוחר יותר גם על כוכב הלכת מאדים. מאסק אמר כי הוא שואף לשגר את ספינת החלל לניסוי ראשון, בלתי מאוייש, בחלל כבר בחודש הבא.

לא פורסם כמה שילם טיטו עבור המסע לירח. עבור השיגור והשהות בתחנת החלל הבינלאומית לפני יותר מ-20 שנה הוא שילם כ-20 מיליון דולר. בתום המשימה ב-2001 הוא אמר: "זו היתה החוויה הגדולה ביותר שעברתי בחיי. הגשמתי את החלום שלי, וזה לא יכול היה להיות טוב יותר. אני מודה לכל מי שתמכו במשימה שלי. אם זה היה אפשרי, הייתי רוצה להישאר עוד כמה חודשים בתחנת החלל".