שלד סוס מסתורי ללא ראש נמצא קבור בבית קברות מימי הביניים. מדובר בתגלית די מדהימה, מסקרנת ומסתורית שחוקרים לא נוטים להיתקל בה לעתים קרובות, וזאת מכיוון שארכיאולוגים בדרך כלל מוצאים שרידים של אנשים שנקברו עם חפצים בעלי ערך, סיכות זהב, כלי נשק – גם כדי לפאר את רוחם וגם מתוקף מחשבה על ציוד שיכול לשמש אותם בעולם הבא.
הקבר שהתגלה הוא של על אדם, רוכב, שנקבר לפני כ-1,400 שנה בעירייה בדרום גרמניה, יחד עם הסוס שלו.
מדובר באדם שככל הנראה היה לוחם בשירות מלכים. עריפת ראש הסוס הייתה כנראה חלק מטקס הקבורה של האיש - אבל ראשו של הסוס לא נמצא.
3 צפייה בגלריה
סוס בלי ראש
סוס בלי ראש
סוס בלי ראש
(צילום: מתוך המחקר)
ההיסטוריה יכולה להיות אכזרית לפעמים, אבל הגילויים שלה מהדהדים גם בימינו, ויכולים לשפוך אור חדש על טקסים מתקופה עתיקה.
ומכאן, לשיא עולמי שנשבר גבוה בשמיים - הברק הארוך בעולם האיר את שמי ארצות הברית, בלא פחות משלוש מדינות ולאורך 768 קילומטרים.
הברק, שכינויו מגה פלאש, אינו ברק סטנדרטי, אלא זיג-זג חשמלי ענק שעובר מענן מחושמל אחד לאחר באופן מידי, ומגיע כחלק ממערכת סופות רעמים גדולה שמאפשרת להאיר את השמיים למשך יותר מ-15 שניות.
3 צפייה בגלריה
הברק הארוך
הברק הארוך
הברק הארוך
(צילום: NOAA GOES-East)
תופעת הטבע המרהיבה הזאת התרחשה באפריל 2020 והחוקרים קוראים לה "מפלצת אור מדהימה וחסרת פרופורציות". אגב, הברק הארוך ביותר עד כה תועד בברזיל אוקטובר 2018, ואורכו היה כ-700 ק"מ.
ואין כמו לקנח את מבזק החדשות הטובות עם סיפור הצלה מרגש: גורי צ'יטה קטנים ומתוקים, רק בני חמישה חודשים, מטופלים כעת במסירות לאחר שנחטפו בידי סוחרים בחיות בסומלילנד, שהיא ישות מדינית שנחשבת כחלק מסומליה.
3 צפייה בגלריה
הצ'יטות שניצלו
הצ'יטות שניצלו
הצ'יטות שניצלו
(צילום: רויטרס)
הם הגיעו לווטרינרים כשהם מורעבים ומיובשים, עם פגיעות בשרירים, עם מעט סיכוי לחיות, אבל באמצעות הטיפול - עוד יש להם תקווה. כיוון שהמימון הבינלאומי קטן והממשלה לא מוכרת, יש קושי לרשויות להקים פארק לאומי לצ'יטות, ולשמירה עליהן.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי