וויליאם שאטנר, השחקן האגדי המזוהה עם קפטן קירק מ"מסע בין כוכבים", ימריא ביום שלישי בשבוע הבא (אם לא יהיו דחיות של הרגע האחרון) למסע קצרצר בחלל, בחללית "ניו שפרד" של חברת "בלו אורייג'ן", שבבעלותו של מייסד אמזון ג'ף בזוס. כך נמסר אמש (יום ב') בהודעה של החברה.
2 צפייה בגלריה
וויליאם שאטנר מקבל הסבר במקום שממנו תמריא החללית
וויליאם שאטנר מקבל הסבר במקום שממנו תמריא החללית
וויליאם שאטנר מקבל הסבר במקום שממנו תמריא החללית
(צילום: רויטרס)
"שמעתי על החלל הרבה זמן", אמר השחקן בן ה-90, בהצהרה שפרסמה החברה של בזוס. "אני מנצל את ההזדמנות לראות את המקום בעצמי. איזה נס". זו תהיה הטיסה המאוישת השנייה של החללית "ניו שפרד", לאחר שבטיסה הראשונה בחודש יולי השתתפו בין היתר ג'ף בזוס ואחיו.
שאטנר לא יצטרך לשלם עבור הטיסה הקצרה לחלל, כיוון שהוא יהיה אורח של "בלו אורייג'ן". בחברה אמרו כי עד כה היא מכרה כרטיסים בשווי כולל של 100 מיליון דולר לטיסות לחלל, אך הם לא מסרו כמה כרטיסים נמכרו.
פרט לשאטנר, שיהפוך לאדם המבוגר ביותר שהגיע לחלל, ישתתפו בטיסה כריס בושוויזן, מהנדס לשעבר בסוכנות החלל האמריקנית; גלן דה-פריס – חוקר בתחום התרופות וגם אודרי פאוורס, סגנית נשיא חברת "בלו אורייג'ן".
2 צפייה בגלריה
ספוק וקפטן קירק במסע בין כוכבים
ספוק וקפטן קירק במסע בין כוכבים
ספוק וקפטן קירק במסע בין כוכבים
לא מדובר בטיסה ארוכה וגם הנוסעים בה לא יקיפו בכלל את כדור הארץ. החללית מסוגלת לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספרה - משם יהיה ניתן לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף.
החללית מסוגלת לשהות עד עשר דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל. לאחר מכן הם ינחתו בחללית, שאליה מחוברים מצנחים, לא רחוק מהמקום ממנו ימריאו בטקסס.

במקביל, ביום חמישי האחרון הודיע מנהל התעופה פדרלי כי הוא בודק טענות בנושא בטיחות, שהעלו עובדים לשעבר בחברה של בזוס. לדבריהם, "לעתים קרובות החברה מתעדפת את מהירות הביצוע והפחתת העלויות על פני המשאבים המתאימים כדי להבטיח איכות", הם טענו.
ב"בלו אורייג'ן" אמרו בתגובה כי הם חוקרים באופן מיידי כל חשש להתנהגות בלתי הולמת ושהם שומרים על הבטיחות.