משרד החינוך אישר תיכון ראשון מסוגו בישראל: תיכון לרפואה דיגיטלית. הוא יוקם בתוך מוסד אקדמי, ובסיומו בוגריו יזכו לתואר אקדמי מדעי טכנולוגי ולאפשרות להפוך לרופאים מיד עם סיום הצבא, בסביבות גיל 22.
התיכון יפעל כתיכון עירוני על אזורי, יוקם על ידי עיריית חולון ו-HIT מכון טכנולוגי חולון ובו ילמדו תלמידים מכיתות ט'-י"ב. תלמידי התיכון ילמדו במקביל ללימודי הבגרות גם תואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, תואר חדשני וייחודי הנלמד ב-HIT משנת 2020. שכר הלימוד לשנה יעמוד על 11,000 שקלים לתלמיד למימון התואר האקדמי.
2 צפייה בגלריה
מכון טכנולוגי חולון HIT
מכון טכנולוגי חולון HIT
מכון טכנולוגי חולון HIT
(צילום: יח"צ HIT)
עד היום היו קיימות תוכניות אקדמיות שאיפשרו לתלמידי תיכון ללמוד לתואר ראשון עוד במסגרת לימודיהם בתיכון, אולם תוכניות אלה התקיימו לאחר סיום יום לימודים בבית הספר. התיכון החדש יהיה בית הספר הראשון בישראל שיוקם בתוך מוסד אקדמי, ובו ילמדו את המקצועות לבגרות בבוקר ולאחר מכן את קורסי התואר האקדמי בכיתות ייעודיות.
את הקמת התיכון מוביל ד"ר רפאל ברכאן, סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות במכון טכנולוגי חולון. "מדובר בצורך לאומי ממדרגה ראשונה. אנחנו זורעים את הזרעים שמהם יוכשרו דורות הרופאים והחוקרים הבאים של מערכת הבריאות הישראלית. אלו רופאים שמבינים היטב בטכנולוגיות מידע רפואיות לצד יכולות קליניות ותקשורת בין־אישית בעידן הדיגיטלי. המטרה שלנו היא יצירת מאגר של בוגרים שיזינו את מערכות הבריאות בצבא, בבתי החולים וברפואת הקהילה", אמר ד"ר ברכאן.
לדבריו, התוכנית מתאימה לנערות ונערים המתעניינים ברפואה ובטכנולוגיה ואשר יודעים ירצו לעסוק בהן בעתיד. "למידת תואר שכזה אינה משימה פשוטה, בוודאי במקביל ללימודים התיכוניים. התלמידים יצטרכו להפנים שמדובר בלמידה אתגרית וממושכת. אנחנו נערוך מפגשי אוריינטציה והכנה כדי לתאם את הציפיות של התלמידים וההורים", הוא הדגיש.
2 צפייה בגלריה
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון
(צילום: ערן פיק)
נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון, פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר כי התלמידים ילמדו בין היתר בינה מלאכותית ומדעי הנתונים.
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, אמר כי העיר מובילה תפיסה של מצוינות ושל חדשנות חינוכית. לדבריו, בהיותו על אזורי יוכלו להתקבל תלמידים סקרנים מכל היישובים שסמוכים לחולון עד נתניה בצפון.