מחקר חדש ומפתיע של אוניברסיטת ייל מצביע כי ישנה סבירות גבוהה, לכך שיונקים חולמים על העולם עוד לפני שהם נולדים.
החוקרים בדקו עכברים ומצאו כי ישנם גלי פעילות שבוקעים מרשתיות של עוברים עוד לפני שפקחו את עיניהם. פעילות מוקדמת זו נעלמת זמן קצר לאחר הלידה, אך היא דומה לפעולה של המוח והרשתית בזמן חלום.
לטענת החוקרים הדבר הגיוני מבחינה אבולוציונית, מפני שהיא מאפשרת לעכבר לצפות מה הוא יחווה כשייפתח את עיניו, על מנת להיות מוכן לאיומים סביבתיים וסכנות. אנחנו לא עכברים כמובן, אבל גם תינוקות מזהים תנועה זמן קצר אחרי הלידה, דבר המצביע על מערכת ראייה דרוכה ש"התאמנה" עוד לפני שיצאו מהרחם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ועכשיו, למחקר שכבר מעורר הדים בעולם - תרסיס פה שמבוסס על קנאביס יכול לטפל בגידולים במוח? מדובר על שילוב ראשוני של אותו תרסיס עם כימותרפיה, הכול כדי לנסות ולעזור לגוף להבריא מהמחלה הקשה ולחסל את התאים הסרטניים.
ארגוני צדקה מרחבי העולם ואגודות שונות למלחמה בסרטן כבר התגייסו עבור הנושא והניסוי הראשוני יחל בשנה הבאה בבריטניה.
גליובלסטומה הוא סרטן המוח הנפוץ והאגרסיבי ביותר לטיפול, והוא גם אחד שחוזר - לכן על מנת לחסל אותו סופית, המדענים והרופאים נרתמים לצורך בדיקת הטיפול חסר התקדים הזה. הם מאמינים שתרסיס הקנאביס עשוי להרוג את התאים הניזוקים ולהאריך את חייהם של החולים. בתחילת שנה הבאה ייצאו לדרך 232 חולים ב-15 בתי חולים בבריטניה, ואנחנו נמשיך לעקוב.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Sativex)
ולסיום, חדשות קטנות וטובות מהגיהינום שמתחולל בטורקיה בימים אלה, כשאלפים מפונים מהבתים שלהם בגלל שריפות ענק שמשתוללות במדינה.
סרקאן באיית הוא איכר טורקי שתיעד את האש המשתוללת אצלו במרעה, כשהוא מנסה להציל כמה שיותר חיות משק שנמצאות בבעלותו. אחרי שאיבד לא מעט חיות בשריפה וכמעט התייאש, הוא מצא נושם בין השריפות וההריסות, גדי קטן ששרד כנגד כל הסיכויים, לאחר שאמו נספתה.
3 צפייה בגלריה
הגדיים שניצלו מהשריפה
הגדיים שניצלו מהשריפה
הגדיים שניצלו מהשריפה
(צילום: רויטרס)
הוא לקח את הגדי למקום מבטחים, וקרא לו "נס". אגב, מיד לאחר מכן הוא מצא גור נוסף ששרד, אז למרות שהחווה שלו ניזוקה קשות, האיכר הטורקי חגג את הצלת הגדיים שלו.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי