ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') פה אחד את הצעת תקנות הכלבת של משרד החקלאות, הקובעות שחיסון כלבת יינתן אחת לשנתיים במקום אחת לשנה כנהוג כיום. כך הודיע משרד החקלאות. התקנות ייכנסו לתוקף בחודש אפריל הקרוב.
לפי התקנות, חובת החיסון תחול מגיל שלושה חודשים, כאשר החיסון הראשון יורכב משתי מנות שיינתנו בהפרש של בין חודש עד שלושה חודשים, והמנה השנייה נחשבת לחיסון דחף. בנוסף, התיקון מתיר לרופא וטרינר עירוני להתיר החזקה של כלב ללא חיסון לתקופה של עד שלושה חודשים.
1 צפייה בגלריה
חיסון לכלב
חיסון לכלב
(צילום: Shutterstock)
כמו כן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר או מי שהוא הסמיכו לכך, רשאי להתיר החזקה לתקופות של עד שלוש שנים בכל פעם, אם מצא שחיסון הכלב לא יהיה יעיל או יגרום לפגיעה ממשית בבריאותו.
במשרד החקלאות אמרו כי תיקון זה אושר בהתאם להמלצות הוועדה הבין-משרדית לבחינת פרוטוקול חיסון הכלבת בישראל מנובמבר 2016, שמצאו כי חיסון כלב בשני חיסונים ראשונים, מהווים רמת נוגדנים מיטבית ולכן, יש לחסן לאחר מכן אחת לשנתיים. בהתאם, תוקנו התקנות, וקבעו כי לאחר ביצוע שני חיסונים ראשונים לכלב, יש לבצע חיסונים נוספים בתדירות של אחת לשנתיים.
מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר תמיר גשן, אמר: "אישור התקנות מסכמות עבודה משרדית כוללת שנמשכה שנים ומהווה צעד חשוב אשר מביא להקלה משמעותית בנטל על בעלי הכלבים בכל הקשור בעלויות החזקתם, דבר אשר יעודד אימוצי כלבים, ובד בבד יוריד את העומס החיסוני שאינו נדרש על הכלבים, וישפר את איכות חייהם".
כלבת היא מחלה מסוכנת, חשוכת מרפא, שגורמת למוות בקרב בני אדם ובעלי חיים. המחלה מועברת בעיקר בנשיכה או במגע עם בעל חיים נגוע, והיא ניתנת למניעה כמעט בכל המקרים בעזרת שילוב של חיסונים ופיקוח. כ-90% מהאנשים בעולם שמתו ממחלת הכלבת, ננשכו על ידי כלבים נגועים במחלה. לכן, ההתחסנות לכלבת היא חובה וחיונית לשמירה על בריאות הציבור ועל רווחת בעלי החיים בישראל.