במהלך מבצע "מגן וחץ", מתנדבי החיבולנס בדרום מטפלים בלא מעט חיות בר שנזקקו לעזרה בעוטף עזה וביישובים נוספים שאליהם שוגרו רקטות מרצועת עזה. חלקם כבר שוחררו לטבע, לאחר שקיבלו טיפול רפואי.

שגיא מרום, תושבת המועצה האזורית באר טוביה, היא מתנדבת חיבולנס של רשות הטבע והגנים. היא קיבלה מספר פרחונים של עופות דורסים שאותרו על הקרקע על ידי תושבים, מבלי שניתן יהיה לאתר את ההורים שלהם. פרחון אוח עיטי נמצא באחד הקיבוצים, והוא נאסף במהירות. בנוסף, התקבלו קריאות על גוזלי בז במצוקה בשדרות ובמעגלים.
"קיבלתי הביתה שלושה בזים, אחד משדרות ושניים מהיישוב מעגלים שבעוטף עזה ופרחון של אוח עיטי מאחד מיישובי הדרום", סיפרה מרום. "המצב האידיאלי לגוזלים הוא לגדול עם ההורים בטבע ולכן אם הפרחון אינו פצוע עדיף לנסות להשיבו לקן. מפני שבדרום המצב כרגע מתוח ואין אפשרות לאתר את מקום הקינון מיידית, נצטרך לצאת לשטח ולאתר את הקן. בינתיים אני מטפלת בגוזלים והבוקר כולם אכלו ארוחת בוקר מזינה עד שישובו לטיפול ההורים הביולוגים שלהם".
יואל ורחל עברון הם אלה שאיתרו את הפרחון של האוח העיטי, וגם את הבזים, שהועברו למרום. "הם אספו אותם אתמול במהלך המטחים והירי", היא סיפרה.

מרום, יחד עם הפקח האזורי של רשות הטבע והגנים, ניסו לאתר את הקינון של האוח העיטי לאחר רגיעה בירי. "מצאנו את הקינון ואפילו איתרנו את האח שלו. "אנחנו נשמעים להנחיות פיקוד העורף ומשתדלים לא להסתכן. אם יש מישהו שיוצא מהאזור אנחנו מצמידים אליו את החיה הנזקקת. הצלחנו להשיב את הפרחון אוח עיטי לקינון. השטח היה עם קוצים ותוך כדי היה ירי ושמענו פיצוצים מסביב", סיפרה המתנדבת.
מקום סיפרה כי הם נערכים עם אוכל שאפשר להאכיל את החיות שנמצאות בעוטף עזה עד שניתן יהיה לפנות אותן. בהמשך יעבירו את הפרחונים שנותרו לבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן.
1 צפייה בגלריה
האוח העיטי כבר שוחרר לטבע
האוח העיטי כבר שוחרר לטבע
האוח העיטי כבר שוחרר לטבע
(צילום: שגיא מרום)
"אנחנו נמצאים כמה ימים תחת מתקפות הטילים", סיפר קובי סופר, הפקח האזורי ברשות הטבע והגנים, "אבל עדיין נערכים לטפל בחיות הבר. קיבלנו קריאה על אוח שנמצא בשטח לכן יצאנו, יואל עברון מתנדב רשות הטבע והגנים, ואני לאבחן את מצבו. הגענו לאסוף את הגוזלים ממעגלים, שדרות ואת האוח, לאחר שנמצאו תוך נפילות רבות במטרה להציל אותם. היום יצאתי לשטח לשתי נקודות קינון שאני מכיר מהעבר כדי למצוא את הקן ולנסות ולהשיב את האוח".
מצאתם חיית בר פצועה פצועה או במצוקה דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*