מחסור בווטרינרים, מטפלים, מדריכים ועובדים שידאגו להאכלת בעלי החיים ולניקיון: חמש עמותות המטפלות ומצילות בעלי חיים מדי יום העידו בפנינו כי הן סובלות ממחסור חמור בכוח אדם (בתשלום) שפוגע בפעילות שלהן ובעקבות כך גם בבעלי החיים.
4 צפייה בגלריה
כלביית עמותת תנו לחיות לחיות שבכפר רות
כלביית עמותת תנו לחיות לחיות שבכפר רות
כלביית עמותת תנו לחיות לחיות שבכפר רות
(צילום: ד"ר שרון מעוז נבון)
יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות, סיפרה כי בעמותה חסרים עובדים רבים: וטרינרים למרפאה באשקלון, אסיסטנטים למרפאה ברמת גן, כלבנים שיטפלו בכלבים בבית המחסה שבכפר רות וגם פקידי קבלה במרפאות. "מלבד הווטרינרים, אנחנו יכולים לבצע את ההכשרות לתפקידים, אבל אנחנו לא מוצאים אנשים שירצו לעבוד. אין לנו תורים לקבוע במרפאות בגלל המחסור בכוח אדם. יש המון אנשים שמגיעים למרפאות, ואין לנו איך לטפל בבעלי החיים שלהם", אמרה.
לדבריה, "קשה לי להבין למה יש כזה מחסור בעובדים. לאן הם נעלמו? אנשים לא עונים לנו על המודעות. חשבנו שאחרי הקורונה אנשים יחזרו לעבוד, אבל אנחנו כל הזמן בחיפוש אחר עובדים. משהו קרה. בסופו של דבר – זה פוגע בבעלי החיים. לדוגמה - יש לי משאבים לבצע עוד עיקורים וסירוסים במרפאות, אבל המחסור בכוח אדם מונע ממני".
למידע נוסף על אודות המשרות הפנויות בעמותה ניתן לשלוח מייל לכתובת: eti@letlive.org.il, להתקשר למספר 03-624-1776 או לשלוח הודעה לפייסבוק העמותה
4 צפייה בגלריה
עובד מאכיל למור במקלט הקופים
עובד מאכיל למור במקלט הקופים
עובד מאכיל למור במקלט הקופים
(צילום: קרדיט: באדיבות צוות מקלט הקופים הישראלי)
גם במקלט הקופים הישראלי שבבן שמן העידו על בעיה דומה. במקום חסרים מדריכים שנדרשים כדי לקיים סיורים חינוכיים. לקהל הרחב אין אפשרות להיכנס למקלט ללא ליווי, ולכן גם אין כמעט חשיפה של המקום לציבור.
ד"ר תמר פרדמן, מנהלת המקלט, סיפרה כי "חלק משמעותי מפעילות המקלט הוא חינוך. בתקופת הקורונה במקלט היה סגור לקהל במשך שנתיים, ובזמן הזה איבדנו את כל צוות ההדרכה. כעת אנחנו רוצים לחזור להדרכות, ולא מצליחים למצוא עובדים. היום אנחנו יכולים להכניס רק כעשירית מהביקוש, ואנחנו לא מצליחים למצוא אנשים. אנחנו יכולים להציל עשרות קופים בשנה, אבל אם לא נצליח לחנך את הציבור שקוף הוא לא חיית מחמד – נמצא כל הזמן קופים בבתים של אנשים".
4 צפייה בגלריה
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
(צילום: קרדיט: באדיבות צוות מקלט הקופים הישראלי)
פרדמן הוסיפה כי "זאת חוויה נהדרת להדריך במקלט. מדובר באחד ממתקני הקופים הגדולים בעולם (יש כ-850 קופים במקום), ויש תחושת שליחות. אנחנו מתקשים להבין איפה כל העובדים שבעבר היה מאוד קל למצוא. לא מדובר בעבודה שמתאימה רק לצעירים. אנשים מכל הגילאים יכולים לבצע את ההדרכות, צריך רק אהבה גדולה לבעלי חיים".
לפרטים נוספים ושליחת קורות חיים ניתן ליצור קשר טלפון: 08-9285888 או במייל monkeypk@netvision.net.il
4 צפייה בגלריה
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
קופים במקלט הקופים שבבין שמן
(צילום: קרדיט: באדיבות צוות מקלט הקופים הישראלי)
שרון כהן, המנהלת את "להתחיל מחדש" – מקלט שיקומי לבעלי חיים הממוקם במושב חרות בצפון סיפרה שחסרים לה עובדים שיטפלו בבעלי החיים וינקו את אזורי המחייה שלהם. המחסור פוגע לדבריה בבעלי החיים ובעובדים שכן נמצאים, שקורסים תחת הנטל.
"העבודה אצלינו היא קשה מבחינה פיזית, אבל האנשים עובדים כאן עם חיוך. אנחנו מחפשים אנשים מיוחדים שאוהבים בעלי חיים בכל ליבם ושמוכנים לעבוד קשה בשבילן. אנחנו מחפשים אנשים שיש להם 'עין' לבעלי החיים, שיוכלו להסתכל עליהם ולדעת אם הם מרגישים טוב או לא. יש במקלט אלף בעלי חיים וחייבים עובדים. אם לא נמצא עובדים בקרוב – גם אלו שעובדים אצלינו יעזבו, כי בגלל המחסור בכוח אדם, הדרישות מהם הן בלתי אפשריות".

"לפני הקורונה המצב הרבה יותר טוב. אנשים כבר לא רוצים לעבוד קשה, כולם עברו לעבוד דרך המחשב מהבית. למצוא אנשים שבאמת אוהבים לעבוד פיזית עם החיות. זה לא שקשה לנו למצוא – פשוט אין עובדים".
ניתן לשלוח קורות חיים למייל: meytal.startingover@gmail.com
אביהו שרווד, מנהל עמותת "למען חיות הבר" – הממוקמת במושב אלישמע שבשרון ומטפלת בכ-10,000 חיות בר בשנה, סיפר שמלבד מנהלת המרפאה שלו, כל עובדי המרפאה, ארבעה במספר, יעזבו בקרוב ללימודי וטרינריה, והוא לא מצליח למצוא מחליפים.
"עובד מגיע בידיעה שהוא יעבוד קשה ויקבל מעט כי מדובר שעמותה שנתמכת על ידי תרומות בלבד. אבל הערך המוסף כאן זה הידע הווטרינרי העצום שרוכשים והתחושה הטובה אחרי שמטפלים באופן אישי בכל כך הרבה בעלי חיים ומשחררים אותם לטבע. מגיעים אלינו רק אנשים שהלב שלהם שולח אותם".
טיפול בשועל במרפאת העמותה
בנוסף לכך, שרווד סיפר שחסרים לו גם וטרינרים. "יש לנו שלושה וטרינרים שמגיעים. שניים במשרה חלקית ואחד מגיע בהתנדבות. הרבה וטרינרים מסיימים ללמוד ועוברים לעולם התרופות, לרוב כי המשכורות שם הרבה יותר גבוהות", אמר.
אם אתם מעוניינים לעבוד בעמותה – ניתן להתקשר למספר: 0545203071, או לשלוח קורות חיים דרך הפייסבוק לעמוד: למען חיות הבר אביהוא שרווד
עמותה נוספת שהעידה על מחסור בעובדים היא S0S חיות. דורון אלבז, מנהל מרפאת העיקורים של העמותה סיפר שהם "מפעילים כיום מרפאת עיקורים ואנחנו לא תמיד מצליחים לגייס. יש מחסור מאוד גדול של וטרינרים. בנוסף לכך, גם כשאנחנו צריכים לגייס עובדים, גם לא בנושא וטרינרים, לוקח לנו הרבה יותר זמן משהיה בעבר".
ניתן ליצור קשר עם עמותת SOS חיות דרך כתובת המייל: office@sospets.co.il