לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, שיצוין ביום שישי הקרוב, אוניברסיטת בר-אילן מקימה פורום אוניברסיטאי לחקר אלימות במשפחה, בהובלת חוקרות מהאוניברסיטה ומרכז רקמן. את הפורום מובילות: פרופ' רות הלפרין קדרי, פרופ' רחל דקל וד"ר רונית עיר-שי, שחברו יחד למען המטרה.
באוניברסיטת בר-אילן אמרו כי המטרה הראשונה בהקמת הפורום היא לאפשר היכרות והעברת ידע בין כלל החוקרים העוסקים בנושא אלימות במשפחה. בהמשך יבחנו אפשרויות לשמש כפלטפורמה לגיוס מענקים משותפים וליצירת קורסים אקדמיים אינטרדיסציפלינריים.
2 צפייה בגלריה
(איור: אוניברסיטת בר-אילן)
כבר ביום רביעי הקרוב יתקיים כנס בקמפוס האוניברסיטה, בהובלת התוכנית ללימודי מגדר: "אוניברסיטת בר-אילן אומרת לא לאלימות נגד נשים". הכנס הוא בשיתוף יועצת הנשיא להוגנות מגדרית באוניברסיטת בר-אילן - פרופ' אורנה ששון לוי, התוכנית ללימודי מגדר ע"ש פרופ' דפנה יזרעאלי, אוניברסיטת בר-אילן, מרכז רקמן לקידום מעמד האישה, המחלקה לקרימינולוגיה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן וארגון אסל"י- ארגון סרט לבן ישראל.
בכניסה וברחבי הקמפוס יוצב שילוט דיגיטלי ובו הסלוגן : "אוניברסיטת בר-אילן אומרת לא לאלימות נגד נשים", יחולקו מדבקות להנהלת האוניברסיטה ולסגל האקדמי והמנהלי, ועליהן המסר, יקודמו מחקרים וראיונות עם מרצים ומרצות מומחים בנושא אלימות נגד נשים, ועוד.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילן
(צילום: דנה קופל)
בכנס תוצג תערוכה של עו"ד שירי אורון, שכותרתה "שם בדוי, סיפור אמיתי". מדובר בתערוכה המשלבת יצירות אומנות וטקסטים אשר נוצרו בהשראת עדויות של נשים נפגעות אלימות, וההצגה "רצח בהסכמה" של תיאטרון יפו. נורית יעקבס ינון היא אוצרת התערוכה. לאחר מכן, יתקיים פאנל בהנחיית פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר-אילן, בנושא "מאבק באלימות נגד נשים - אחריות של כולנו?" בהשתתפות יוצרות ההצגה "רצח בהסכמה", של תיאטרון יפו, המבוססת על פואמה מאת איריס אליה כהן, בבימויה של חנה ואזנה-גרינוולד, המחזה מאת תהילה אזולאי שאול, שגם תוצג לקהל בכנס, ד"ר ענת בן-פורת מבית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן וגב' לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות ועמרי טנקמן, ארגון אסל"י.
כמו כן יוצג מחקר חדש של ד"ר קרני קריגל, מהמחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן, שנערך בשיתוף עם ד"ר עדינה הופנונג אסולין, מבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש פאול בראוולד, האוניברסיטה העברית בירושלים, וחקר את משמעויות החשיפה של הילדים למרחב זוגי אלים, במהלך הקשר הזוגי ולאחר פרידה, דרך נקודת מבטן של האימהות. הממצאים הראו שילדים החיים בצל אלימות פגיעים לטווח ארוך בהיבטים בריאותיים והתנהגותיים, כמו גם נפגע הקשר עם ההורים. המחקר מחזק את המושג 'ילדים נפגעי אלימות בני זוג' ומעלה את הצורך לטפל בהם כחווי טראומה.