מאמנת נבחרת גרמניה בקרב חמש מודרני, קים רייזנר, לא נטלה היום (שבת) חלק בתחרויות הגברים, לאחר שאתמול חבטה באגרופה בסוס שעליו רכבה אניקה שלוי, שזכתה בעבר באליפות העולם. המאמנת חבטה בסוס כיוון שזה לא קפץ מעל משוכות בתחרות.
בהתאחדות קרב חמש המודרני אמרו כי רייזנר נפסלה בגלל מעשיה, במהלך תחרות הקפיצות אתמול.
3 צפייה בגלריה
הסוס מסרב לקפוץ
הסוס מסרב לקפוץ
הסוס מסרב לקפוץ
(צילום: רויטרס)
ראש המשלחת האולימפית של גרמניה, אלפונס הורמן, אמר כי המאמנת הודחה מהתחרות האישית לגברים, שכאמור התקיימה היום. הוא גם דרש מההתאחדות הבינלאומית לשנות את הכללים בדחיפות. "כולנו הסכמנו שהמאמנת לא תשתתף בתחרות בשבת", הוא אמר. הורמן הוסיף: "אנחנו סבורים כי יש צורך בבדיקה דחופה של האירוע, במיוחד מבחינת הגנה על בעלי חיים. על הפדרציות הלאומית והבינלאומיות להסיק מסקנות".
קרב חמש מודרני הוא ענף ספורט שבו מתחרים בין היתר גם במשחקים האולימפיים. הספורטאים מתחרים בחמישה ענפים: סיף, שחייה, רכיבה על סוסים וקפיצות ראווה, ריצה בשדה וגם ירי באקדח. בעקבות התקרית עם הסוס, שלוי לא קיבלה ניקוד במקצוע זה.
3 צפייה בגלריה
שלוי בוכה על הסוס
שלוי בוכה על הסוס
שלוי בוכה על הסוס
(צילום: רויטרס)
שלוי הובילה את התחרות עד שלב זה והייתה מועמדת מובילה למדליה עד לתקרית. היא קיבלה את הסוס בהגרלה, כיוון שהספורטאים לא מגיעים עם סוסים לתחרות, בניגוד למתחרים בתחרויות האחרות שבהן רוכבים על סוסים. הסוס סיינט בוי עשה כבר בעיות בחימום ובזמן התחרות עצמה הוא סירב לקפוץ.
הספורטאית מגרמניה הייתה מאוד מתוסכלת מסירובו של הסוס לקפוץ. היא צעקה ודמעות זלגו מעיניה. בשלב זה התקרבה אליה המאמנת רייזנר ואמרה בקול: "תכי אותו, תכי אותו". בשל העובדה שלא היה קהל במקום בשל מגבלות הקורונה, נשמע קולה של המאמנת היטב והדבר עורר ביקורת רבה, כיוון שמדובר בהתעללות בבעלי חיים. רייזנר עצמה חבטה בסוס פעם אחת – מעל אחת מרגליו האחוריות. הדבר גרם לסוס להתרגז יותר.
3 צפייה בגלריה
הפנים אומרות הכול. שלוי
הפנים אומרות הכול. שלוי
הפנים אומרות הכול. שלוי
(צילום: רויטרס)
ראש המשלחת האולימפית של גרמניה אמר עוד: "הכללים חייבים להשתנות בצורה כזו שהרוכב וגם הסוס יהיו מוגנים. המיקוד חייב להיות ברווחת בעלי החיים וגם שתהיה תחרות הוגנת לספורטאים".