משגר ועליו שמונה לוויינים, ששוגרו הבוקר (יום ד') לחלל מיפן, הושמד בשל תקלה בזמן שהיה בחלל. כך הודיעה סוכנות החלל היפנית. מדובר בתקלה הראשונה בשיגורים לחלל מיפן מזה כמעט 20 שנה.
השיגור הכושל של הלוויינים לחלל מיפן
(צילום: סוכנות החלל היפנית)


בסוכנות החלל היפנית אמרו כי רקטת אפסילון-6 חוותה "חריגה" בלתי מזוהה לאחר השיגור ולכן היה צורך להפסיק את המשימה, פחות משבע דקות לאחר השיגור ממרכז החלל אוצ'ינורה, שבמחוז קגושימה בדרום יפן.
גורמים רשמיים בסוכנות החלל היפנית אמרו כי נשלחה למשגר פקודה להשמיד את עצמו, לאחר שהתברר כי המשגר אינו מסוגל לטוס בבטחה ולהיכנס למסלול המתוכנן. הם אמרו כי שרידי הרקטה נפלו לאוקיינוס השקט ביחד עם שמונת הלוויינים. הסיבה לתקלה עדיין לא ברורה.
2 צפייה בגלריה
רגע השיגור לחלל
רגע השיגור לחלל
רגע השיגור לחלל
(צילום: רויטרס)
משגר האפסילון נשא שמונה מטענים, כולל שניים שפותחו על ידי חברה פרטית שבסיסה בפוקואוקה, מחוז אחר בדרום יפן. ביפן פורסם כי זו הייתה הפעם הראשונה שרקטת אפסילון נשאה מטענים שפותחו על ידי חברה מסחרית.
אורכו של משגר אפסילון 6 הוא כ-26 מטרים והוא יכול להכיל 95.6 טונות של דלק מוצק. סוכנות החלל היפנית מתכוונת לפתח משגר משודרג, אפסילון-S, לאחר שמאז תחילת העשור הקודם בוצעו חמישה שידרוגים במשגרים המפותחים ביפן. סוכנות החלל היפנית שואפת לשגר יותר לוויינים מסחריים בעתיד.
2 צפייה בגלריה
המשגר בדרך לחלל
המשגר בדרך לחלל
המשגר בדרך לחלל
(צילום: JIJI PRESS / AFP)
ביפן אמרו כי מדובר בכשלון הראשון של משגר אפסילון, מאז שוגר הדגם הראשון לחלל בשנת 2013. מדובר גם בתקלה הראשונה של יפן בשיגור לחלל מאז כשל ברקטת H2A בשנת 2003.