קרה לכם לאחרונה שהגעתם לעבודה והתרגשתם עד דמעות בגלל גילוי שנחשב ל"אחד של פעם בחיים"? זה מה שקרה לאחרונה לארכיאולוגים בסקוטלנד, כשגילו אבן מגולפת מעשה ידיהם של הפיקטים, עם שהתגורר במזרח ובצפון סקוטלנד ובאזורים באירלנד מראשית התקופה הרומית ועד המאה העשירית.
האבן, שגודלה 170 סנטימטרים, נמצאה במפתיע, בזמן שהחוקרים חיפשו בכלל משהו אחר. לאבן מספר צורות גיאומטריות המציגות סמלים פיקטים מופשטים, כמו אליפסות, מסרק, מראה, ירח וחישוקים.
3 צפייה בגלריה
האבן עם הצורה הגיאומטריות
האבן עם הצורה הגיאומטריות
האבן עם הצורה הגיאומטריות
(צילום: אוניברסיטת אברדין, סקוטלנד)
למרות שלא ברור עדיין מה המשמעות של הסמלים, ההשערה של החוקרים היא שמדובר במערכת שמות עתיקה. האבן מצטרפת לכ-200 אבנים כאלה בלבד, המוכרות לארכיאולוגים. לכן, מדובר לטענתם – בממצא נדיר.
החוקרים אמרו כי בפעמים קודמות, נמצאו ממצאים כאלה במהלך עבודות חקלאיות או במהלך סלילת כבישים, ולכן הם נפגעו - אלא שהפעם הוצא הממצא בשלמותו מהאדמה. "להיתקל במשהו כזה תוך כדי חפירת בור קטן אחד לצורך בדיקה - זה מדהים לחלוטין. אף אחד מאיתנו לא האמין שיש לנו כזה מזל", אמר אחד החוקרים.
ועכשיו, לחלום אחר. הייתם רוצים לפעמים להיות בלתי נראים? סטארט-אפ לונדוני מתיימר לנסות ולהגשים לכם את החלום הזה.
3 צפייה בגלריה
כך נעלמים
כך נעלמים
כך נעלמים
(צילום: Invisiblity Shield Co)
המגן עשוי ממערך מיוחד של עדשות כדי להפנות ולשבור את האור בצורה כזאת, שהוא יסתיר אתכם ויציג בדיוק את מה שאתם רואים לולא המגן היה קיים.
כלומר, חלק מהאור נכנס פנימה, וחלק מתפשט לצדדים. נכון לעכשיו לצוות יש 25 מגנים מתפקדים כאלה, והם פונים לתמיכת ההמונים ברשת כדי "להפוך את המדע הבדיוני למציאות", לדבריהם. מי שתורם, יקבל גם מגן היעלמות במתנה.
ולסיום, קבלו את אמא ברווזה, שהחליטה לדגור על הביצים שלה ולהטיל אותן באמצע מרכז יולדות בבית חולים בפלורידה.
3 צפייה בגלריה
משפחת האווזים
משפחת האווזים
משפחת הברווזים
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק Baptist Medical Center)
את הלוקיישן היא ידעה לבחור, ולמרות קבלת הפנים הנעימה, בצוות סייעו לה ולעשרת הברווזונים שלה למצוא את הדרך החוצה. "מזל טוב, נתראה בעוד שישה שבועות למעקב" מסרו בבדיחות הדעת מבית החולים.