הרשתות החברתיות בירדן געשו במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר שהתפרסמו תמונות וסרטונים של מאגר מים, הנמצא סמוך לים המלח, שצבע מימיו - אדום. הגולשים הירדנים ההמומים ניסו להבין מה ההסבר לתופעת "בריכת המים האדומים" ואתרי החדשות ניסו גם הם להבין את הסיפור שמאחורי התעלומה.
2 צפייה בגלריה
המים הפכו לאדומים
המים הפכו לאדומים
המים הפכו לאדומים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
תושבי אזור בקעת אל-חדית׳ה, שבמחוז כרכ הירדני המקביל למצדה, טענו כי מקור המים בנביעה בהרים הגבוהים הסמוכים שזורמים לעבר הבולענים שנוצרים באזור זה, בשל נסיגת ים המלח. הם הוסיפו כי באזורים אלה נאגרים המים.
דובר משרד המים בירדן, עומר סלאמה, ציין שהמים מבריכת המים האדומים שאותרה - לא הגיעו לים המלח, כיוון שהבריכה מנותקת ממנו. מכאן שלא הייתה פגיעה בים המלח עצמו. לטענתו, צוות מומחים של משרד המים הגיע למקום ולקח דגימות ממי הבריכה הטבעית. הדגימות נשלחו לבדיקה במעבדה כדי להבין מה מקור המים והרכבם. ״נודיע על התוצאות מיד עם פרסומן״, הבהיר סלאמה.
הגולשים ברשתות החברתיות לא ממתינים ובינתיים החלו להעלות תהיות לגבי הסיבה לצביעת המים לאדום. הצייצנים סיפקו הסברים שונים ומעניינים - מזיהום של המים ועד למאגרי נפט שמסתתרים מתחת לפני הקרקע.
2 צפייה בגלריה
האזור שבו הפכו המים לאדומים
האזור שבו הפכו המים לאדומים
האזור שבו הפכו המים לאדומים
(צילום: גוגל מפות)
גורמים מקצועיים בירדן סברו כי הסיבה שגרמה למים להפוך לאדומים היא קיומם של חיידקים ואצות, שמשנים את צבעם בשל קרני השמש, דבר שמשתקף במים. עם זאת, ניאלץ להמתין לתוצאות הבדיקה במעבדה כדי להבין מה הגורם האמיתי לתופעה המדהימה, שכן ישנם הסברים נוספים ומגוונים.
תופעות כאלה כנראה ימשיכו להופיע גם בעתיד בשל השינויים הדרמטיים שמתרחשים באזור זה בסביבתו של ים המלח, שהולך ומצטמק עם השנים.