בשיתוף טויוטה ישראל
בימוי: יעל לינזן | הפקה: ניצן כהן | צילום: ירון שרון
עולם ההייטק והחדשנות הוא הקטר שמוביל את הכלכלה הישראלית, את זה כולנו יודעים. אבל היום, יותר מתמיד, חברות חדשנות ויזמות שואפות לא רק להצמיח את הכלכלה, אלא גם להשפיע על הסביבה ולעצב חברה טובה יותר.
תכירו את החברות שעושות טוב לאנשים, לסביבה ולעתיד: בשבועות האחרונים יצאה דנה גרוצקי למסע על גלגלים ברחבי ישראל כדי לפגוש את היזמים, הרעיונות והפיתוחים שיצעידו אותנו לעתיד טוב יותר.
בכל פרק מעלה גרוצקי לרכב החשמלי שלה טרמפיסט שהוא יזם שעושה טוב בעולם. בפרק הרביעי והאחרון בסדרה גרוצקי פוגשת את אלון ורבר, מנכ"ל פיקסלוט (Pixellot), סטארט אפ שמספק פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לצילום ולשידור משחקים ואירועי ספורט. צפו בפרק הרביעי והאחרון בסדרה בראש העמוד.

לשדר, לשתף ולשפר ביצועים

מידי יום מתקיימים ברחבי העולם אלפי משחקי ספורט, מליגות על ועד קבוצות נוער וחובבים. למרבה הצער, רק אחוז קטן מאירועי הספורט מגיעים לקהל הרחב שאינו נמצא במגרש. רוב המשחקים אינם מוקלטים ואינם מתועדים, הציבור לא נחשף אליהם ולא ניתן לאסוף עליהם נתונים וסטטיסטיקות.
2 צפייה בגלריה
תוכנת פיקסלוט על אייפד
תוכנת פיקסלוט על אייפד
תוכנת פיקסלוט על אייפד
(צילום: מיכה לובטון)
חברת הספורט טק הישראלית פיקסלוט (Pixellot), שהוקמה בשנת 2013, עושה בשנים האחרונות לא פחות ממהפכה בענף. החברה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לצלם, לשדר ולהזרים משחקי ספורט בצורה אוטומטית ללא צוות צילום והפקה.
"עד לא מזמן, צילום ושידור משחקי ספורט היו נחלתן של הקבוצות הטובות כמו ברצלונה ו-NBA, בגלל עלויות ההפקה הגבוהות", אומר ורבר. "פיקסלוט מאפשרת לצפות במשחקים שעד היום כמעט לא שודרו, כמו למשל משחקי נשים. אנחנו למעשה קבוצת שידור משחקי הנשים הגדולה בעולם".
ורבר מסביר כי המערכת שפיתחה החברה מבוססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. המערכת כוללת מצלמות קלות וניידות אותן ניתן להציב במגרש, ותוך דקות להתחבר, להקליט ולהזרים בלייב את כל המשחק או האימון באופן אוטומטי למכשיר הנייד.
אחרי המשחק מופק וידיאו וניתן לשלוח אותו למשפחה, לחברים ולאוהדים. ניתן גם לערוך, לשתף ולתייג את הווידאו. המערכת כוללת גם אפליקציה ובה מספר ממשקים ופיצ'רים כמו לוח תוצאות, גרפיקות, תקצירים ואפשרות לעריכת קליפים.
2 צפייה בגלריה
מתעדים את החיים מחוץ לליגות הגדולות
מתעדים את החיים מחוץ לליגות הגדולות
מאפשרת לשפר את ביצועי השחקנים ולנתח טקטיקות משחק.
כיום פיקסלוט משדרת מידי חודש למעלה מ-170 אלף משחקים במעל ל-70 מדינות בכל העולם, בין היתר משחקי כדורגל, כדורסל, פוטבול, טניס, קריקט, רוגבי והוקי.
אחד היתרונות הגדולים של המערכת החכמה של פיקסלוט, מציין ורבר, שהיא מספקת זוויות צילום מיוחדות, שמאפשרות לשפר את ביצועי השחקנים ולנתח טקטיקות משחק.
החברה עובדת עם מועדונים, קבוצות ובתי ספר וגם עם איגודים וקבוצות מליגות העל, כמו למשל מועדון הכדורגל של ברצלונה.
"מאוד קשה להשתפר כשאתה לא רואה את עצמך משחק, אתה לא יכול להעריך את הביצועים שלך. גם למאמן קשה להנחות במצב כזה. פיקסלוט מאפשרת למאמנים ולשחקנים לדעת איך הם תפקדו ולהשתפר במשחק".
ורבר מעיד כי הגאווה הגדולה ביותר של החברה היא ההשפעה שיש לה על הדור הצעיר. "אנחנו מקבלים תגובות מדהימות מההורים. המערכת שלנו מאפשרת להנציח רגעי קסם, לראות את כל הסלים המגניבים של הילד או הילדה. התחושה שלנו היא שאנחנו גורמים לילדים ולאנשים לצאת מהבית, לשחק, להתמיד, להיות טובים יותר". צפו במפגש של דנה גרוצקי עם אלון ורבר מפיקלסוט בראש העמוד
בשיתוף טויוטה ישראל