נפתח את מבזק החדשות הטובות עם סיפור מדהים: אישה ממדינת פנסילבניה בארצות הברית סרקה אתר לאימוץ חיות מחמד לאחרונה, במטרה לאמץ כלב, אחרי שלפני שנתיים, קובו הכלב של המשפחה ברח דרך פרצה בגדר הבית.
בעוד היא עוברת על הכלבים באתר, לפתע היא נעצרה ולא האמינה למראה עיניה. בין הכלבים המחכים לאימוץ, היא זיהתה את פניו של קובו, הכלב המשפחתי שברח. בהתחלה היא לא הייתה בטוחה שזה הוא, אבל אז היא זיהתה צלקת קטנה בפנים שאישרה את מה שחשבה – זה אכן קובו.
3 צפייה בגלריה
האיחוד עם קובו
האיחוד עם קובו
האיחוד עם קובו
(צילום: איישה נייביס)
במהרה היא יצרה קשר עם המקלט לכלבים, הנפיקה אישור לבעלות, שילמה דמי אימוץ ורצה אצה למפגש המרגש, עכשיו מה דעתכם? אחרי כל הזמן שעבר קובו יזהה אותה או לא? אז לא רק שהוא זיהה, קובו קפץ, ליקק, חיבק.
ועכשיו, ההסבר שהגיע אחרי 40 שנה - נפתרה תעלומת הזוהר של כוכב הלכת צדק. במשך עשורים אסטרונומים מנסים להבין מדוע כוכב הלכת צדק מייצר אורות מרהיבים ומסתוריים אחת לכמה דקות.
כעת, סוף סוף יש למדענים הסבר. התפרצות האור הזאת, הכוללת קרני רנטגן וסוגים נוספים של גלים אלקטרומגנטיים – היא תוצאה של התנגשויות בין חלקיקי אנרגיה לבין האטמוספרה של צדק.
3 צפייה בגלריה
צדק והאור
צדק והאור
צדק והאור
(הדמיה: נאס"א)
התופעה דומה להילה שנוצרת סביב הקטבים בכדור הארץ, רק שהיא הרבה יותר חזקה ומתרחשת כל כמה דקות. הממצא המרהיב, שפורסם בשבוע שעבר במגזין Science, מראה כי פרצי הרנטגן האלה נוצרים על ידי רעידות קבועות בקווי השדה המגנטי של כוכב הלכת. כאשר הם מתנגשים – מתפרץ כוח עוצמתי שיוצר את התופעה המרהיבה. ארבעה עשורים לקח לחוקרים ועכשיו אפשר לתת סוף סוף את הכותרת: הצדק יצא לאור.
ואיך אפשר בלי קצת גשם של דגים? אנחנו פשוט לא מוצאים מילה אחרת שתסביר את הידיעה האחרונה במבזק.
כך נראה אגם ביוטה השבוע, כשאלפי דגיגונים מושלכים אליו ממטוס, כחלק מתוכנית מיוחדת של מחלקת חיות הבר במדינה לשימור ומילוי של כ-200 אגמים.
3 צפייה בגלריה
הדגים הצנחנים
הדגים הצנחנים
הדגים הצנחנים
(צילום: מחלקת חיות הבר של יוטה/רויטרס)
למה ממטוס אתם שואלים? כי מדובר באגמים בלתי נגישים, שאין אפשרות להציל אותם בדרך אחרת. וכך 35 אלף דגי פורל עלו על טיסה ומצאו לעצמם בית חדש. לא לדאוג להם בנוגע לנחיתה, מצנח אולי אין, אבל שיעורי ההישרדות גבוהים. בין 95 ל-99 אחוזים שורדים את הקפיצה מכיוון שהם קטנים וקלים. ובחום שלנו, אנחנו בעד קצת גשם, גם אם הוא של דגים.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות