גופת דולפין נמצאה הבוקר (שני) בחוות דגי דניס בנמל אשדוד. בנתיחה שביצע בשטח, מצא ד"ר אביעד שיינין, ראש תחום טורפי־על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים ומנהל "מרכז הדולפין והים" של עמותת דלפיס, כי מדובר בזכר צעיר מהמין דולפינן מצוי, שאורכו 2.4 מטרים.
3 צפייה בגלריה
דולפין שנמצא מת באשדוד
דולפין שנמצא מת באשדוד
דולפין שנמצא מת באשדוד
(צילום: יורי מודרי)
סביב גופו של הדולפין נראו סימני כריכה של חבלים - באזור סנפיר החזה וסנפיר הגב; סימנים עמוקים של שיניים התגלו מתחת לסנפיר הגבי, ובצדו הימני של הסנפיר עצמו. גופת הדולפין במצב ריקבון, וקיבתו הייתה ריקה לחלוטין. נלקחו דגימות של עור, שומן ושיניים - להמשך בדיקות.
לדברי ד"ר שיינין, יש סבירות גבוהה שהדולפין נלכד בחבל אבטוח של ספינה המבצעת דיג בשיטת מכמורת, שנכרך סביב גופו בין סנפירי החזה לסנפיר הגב. "סימני השיניים באזור החבל הם ככל הנראה ניסיון של חברי הלהקה של הדולפין לחלץ אותו לאחר שנלכד", דברי ד"ר שיינין.
3 צפייה בגלריה
דולפין שנמצא מת באשדוד
דולפין שנמצא מת באשדוד
סביב גופו של הדולפין נראו סימני כריכה של חבלים
(צילום: ד"ר אביעד שיינין)
אוכלוסיית הדולפינן המצוי מעל מדף היבשת שלאורך חוף הים התיכון בישראל מוערכת ב-400-300 פרטים. תת האוכלוסייה בים התיכון מסווגת כמין שעתידו בסכנה, כאשר הסיכון העיקרי שמאיים עליה הוא לכידה בשוגג בציוד דיג. איומים נוספים כוללים את זיהום הים, בליעת פסולת ופגיעה במארג המזון.
ב-2017 הכריז הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN) על שטח מדף היבשת שמול חופי הים התיכון של ישראל כאזור חשוב ליונקים ימיים (IMMA), בעקבות תצפיות של דולפיננים מצויים ודולפינים מצויים על ידי תצפיות חוקרים ורשות הטבע והגנים.
3 צפייה בגלריה
דולפין שנמצא מת באשדוד
דולפין שנמצא מת באשדוד
(צילום: ד"ר אביעד שיינין)
בספטמבר 2021, דולפינן מצוי נמצא כשהוא מת סמוך לצוק יבנה ים, דרומית לחוף פלמחים. לפני שנה, באפריל 2021, דולפינה מצויה ודולפינן מצוי נמצאו ללא רוח חיים באזור החופים הדרומיים של ישראל בים התיכון. דולפין אחד נפלט ואותר בחוף קצא"א אשקלון, והדולפינן אותר בשמורת ים אבטח. מנתיחה שלאחר המוות עלה כי שניהם ככל הנראה מתו בשל פגיעה מרשתות דייגים.