הקושי להמחיש את ההשלכות האפוקליפטיות האפשריות של משבר האקלים הוא אחד האתגרים העיקריים העומדים בפני פעילי סביבה מכל העולם, שרגילים להיתקל בחומת אדישות, ספקנות ו"יהיה בסדר". האמן הדיגיטלי הצרפתי פביאן בראו (Fabien Barrau) מנסה להתגבר על המכשול הזה בעזרת סדרת תמונות שהוא מכנה "חדשות מהעתיד": במסגרתה הוא מעבד צילומי רחפן של מונומנטים ארכיטקטוניים מוכרים מכל העולם באופן שיציג את ההרס שייגרם להם מתהליכי מדבור, עליית גובה פני הים ועוד.
התוצאה, שבה אפשר לצפות בחשבון האינסטגרם שלו, כוללת בין השאר המחשה של פסל החירות בניו יורק טובע עד המותניים במי הים, מגדל אייפל שבור מוקף בחולות מדבר בפריז, הריסות הקולוסיאום ברומא, שרידים מכוסי צמחייה של גורדי שחקים ברחובות שיקגו ועוד.
בראיון למגזין העיצוב והאדריכלות הבריטי Dezeen הסביר בראו כי הוא מנסה לדמיין את האופן שבו מי שהוא מכנה "שורדי אפוקליפסת האקלים" יחקרו בעוד מאות שנים את תוצאות המשבר שהתרחש בתחילת המילניום השלישי. "הם יחוו את אותן תחושות של ארכיאולוגים מהמאה ה-19 שגילו את פומפיי", אמר בהתייחסו לעיר הרומית שנשתמרה אחרי שנחרבה בהתפרצות וולקנית בשנת 79 לספירה.
בראו מושפע מיצירות אמנות פוסט-אפוקליפטית שהתפרסמו לאורך השנים, בהן הסרטים "כוכב הקופים", "מקס הזועם" והדוקו מ-2008 "העולם אחרי האנושות" של נשיונל ג'אוגרפיק. אחת התמונות מהסדרה שהוא מפרסם בחשבון האינסטגרם שלו היא של שני לווייתנים שוחים מעל שער הניצחון בפריז, והיא מחווה לאמן הצרפתי רולנד קאט שכבר בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת דמיין יצורים ימיים שוחים מעל ערים שטבעו.
"מטרת התמונות הדרמטיות היא קריאה לפעולה", הוסיף בראו. "המוטיבציה שלי לסדרה הזאת הייתה איך להשפיע על המודעות לשינויי האקלים ולדחיפות שבה על על אחד לפעול לפי יכולתו. במקרה שלי, הכוח המועט שבידי הוא ליצור תמונות ולהציג את עצמי שחוקר שחוזר מהעתיד עם תמונות של עולם שהשתנה. אני עדיין משוכנע שלתמונה פשוטה יכולה להיות השפעה על בני אדם, במיוחד הצעירים, להבין את ההשלכות של אי-עשייה".