תושבים בהוואי צפו ביום ראשון במחזה בלתי שיגרתי בשמיים - צורת ספירלה שנעה בשמי הלילה. אז מה זה היה? מדובר בשלב השני של משגר של חברת SpaceX, ששיגר לוויין סודי של צבא ארצות הברית לחלל. צפו בתיעוד של מצפה הכוכבים סובארו:

לפני יומיים שיגרה SpaceX לוויין ריגול עבור משרד הסיור הלאומי, אחת סוכנויות הביון של ממשלת ארצות הברית, האחראית על בנייה ותפעול של מערכות מעקב לווייניות. הלוויין שוגר על גבי משגר פלקון 9 מבסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה.
השלב הראשון של המשגר נחת בהצלחה על פלטפורמה מיוחדת, כדי שיהיה ניתן לעשות בו שימוש חוזר. אבל החלק השני של המשגר, כך על פי התכנון, נכנס בחזרה לאטמפוספרה והתרסק באוקיינוס השקט.
1 צפייה בגלריה
הספירלה המוזרה שתועדה בשמיים באזור הוואי
הספירלה המוזרה שתועדה בשמיים באזור הוואי
הספירלה המוזרה שתועדה בשמיים באזור הוואי
(צילום: מצפה הכוכבים סובארו)
טלסקופ סובארו, שהמצלמות בסמוך אליו תיעדו את הספירלה בשמיים, הוא טלסקופ אינפרא אדום אופטי בקוטר 8.2 מטר, הממוקם בהוואי. הוא מופעל על ידי המצפה האסטרונומי הלאומי של יפן. המתקן פועל בגובה של כ-4,140 מטרים מעל פני הים.
באתר Space.com נכתב כי בשל הקשיים בעבודה באוויר הדליל בפסגת מאונה קיאה, רוב צוות הטלסקופ עובד מרחוק. באתר המצפה נכתב כי רק קומץ של חוקרים נמצאים במקום כדי להפעיל את הטלסקופ, הנקרא על שם קבוצת הכוכבים "הפליאדות", "שבע האחיות", או בשמה העברי "כִּימָה" ובשמה היפני - סובארו.
המצלמה שתיעדה את המשגר, שיצר את הספירלה, הוצבה בשנה שעברה והיא מתעדת את שמי הלילה באזור.