בחברת החשמל מינו שלושה פרוייקטורים לאנרגיות המתחדשות על מנת לקדם את חיבור הלקוחות לרשת ההולכה. אחד אחראי על אזור חיפה והצפון, השני באזור דן והחוף והשלישי באזור ירושלים והנגב.
המהלך מגיע על רקע העובדה שמדינת ישראל לא עמדה ביעדים לאנרגיה המתחדשת בשנת 2020 ולא הגיעה ל-10% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. למעשה, מדינת ישראל לא עומדת בעקביות ביעדים שעליהם הצהירה.
2 צפייה בגלריה
אנרגיה ירוקה
אנרגיה ירוקה
אנרגיה ירוקה
(צילום: shutterstock)
עד סוף השנה מקווים במשרד האנרגיה שיוכלו לעמוד ב-10% יכולת ייצור מתוך הצריכה. אך הדרך אינה קלה, כיוון שישנם חסמים רבים העומדים בפני אלה המבקשים להתחבר לרשת. בין היתר מגבלות רשת ההולכה ורשת החלוקה - הן החסמים המרכזיים העומדים כיום בפני כניסה של יותר אנרגיות מתחדשות.
הרשת לא פותחה במשך שנים רבות, וגם רשת החלוקה מצריכה פיתוח לקליטת אנרגיה מתחדשת. לפי רשות החשמל, במחצית הראשונה של 2020 חברת החשמל נתנה תשובה שלילית ל-107 בקשות לחיבור מתקני אנרגיה מתחדשת (כ-4% מהבקשות שהוגשו).
מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, אמר כי "חברת החשמל מרחיבה את מערך השירות לחיבור מתקני pv לרשת מתוך מטרה לזרז תהליכים ולפתוח חסמים לטובת עמידה ביעדים אותם הציבה שרת האנרגיה. החברה מחויבת ומקצה את המשאבים הדרושים בהיקף כוח האדם ובמומחיות הנדרשת למשימה".
"אחד הצעדים שחברת חשמל עושה הוא להתחיל להתייחס למתקינים של האנרגיה המתחדשת כמו לקוחות, כמו לקוחות מועדפים, VIP", אומר מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. "לא רק לפי מה שהיא מחויבת לעשות לפי רשות חשמל. אלא לתת את השירות הכי מהיר שהיא יכולה. חח"י פנתה לכל היצרנים במתקנים הבינוניים לקבל סטטוס ולבקש מהם לקבל מועד הכי מוקדם שהם יכולים להתחבר. החברה עשתה סקר בקרב כמה מאות מתקיני גגות להבין איפה הם עומדים ומה הבעיות".
2 צפייה בגלריה
פאנלים סולאריים על בתים
פאנלים סולאריים על בתים
פאנלים סולאריים על בתים
(צילום: shutterstock)
"התגברות אירועי מזג האוויר הקיצוניים מחייבת אותנו לפעול במהירות ונחישות על מנת לעשות את המעבר למשק אנרגיה אמין ודל פליטות", אמרה שרת האנרגיה קארין אלהרר. "הנחיתי את הגורמים המקצועיים והחברות הממשלתיות באחריותי לפעול על מנת להביא פתרונות שיסייעו לנו לעמוד ביעד של 10% אנרגיות מתחדשות עד סוף השנה. שמחה על הצעד החשוב של חח"י". 
ניר קנטור, מנכ"ל איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים, הוסיף: "פעולות משרד האנרגיה וחברת החשמל לקביעת פרוייקטורים לקידום אנרגיה מתחדשת באמצעות רשת החשמל הם מבורכים וחשובים, ומראים על ההתייחסות הרצינית של שני הגופים לקידום אנרגיה מתחדשת במשק. עם זאת, יש לזכור שקיימות מגבלות רבות אשר אינן מאפשרות קידום אנרגיה מתחדשת  במגזר העסקי בכלל ובתעשייה בפרט, שאינם באחריות חברת החשמל, אלא באחריות הממשלה. לעמדתנו, נדרש לקבוע גורם מתכלל גם במסגרת הממשלה, בעל סמכות  ואחריות, שיוכל לקדם הקמת מתקני אנרגיה מתחדשת וחיבורם לרשת החשמל, ולהכריע במקרים של סתירות וכפילויות בין מספר גורמים  בתוך הממשלה. כל הסדר אחר ימנע יכולת לקדם פרויקטים של אנרגיה מתחדשת בקצב משביע רצון".