נפתח את מבזק החדשות הטובות עם פינתנו – מה זה? Skeleton panda sea squirt ובתרגום חופשי "שלד פנדה תת-ימית", הוא בעצם בעל חיים ימי חסר חוליות ממשפחת האצטלן. כפי שאפשר לראות, החזות שלו מיוחדת במינה, והוא משך את תשומת הלב התקשורתית כשצוללנים פרסמו תמונות שלו באינטרנט.

רק אחרי שהפך לוויראלי, הקהילה המדעית התעניינה לבדוק מיהו בעל החיים המסקרן והמיוחד הזה. אז הם צללו שוב מול חופי אי קטן ליד יפן – ולקחו דגימות – מה שהוביל לגילוי של מין חדש.
במאמר חדש שפורסם עולה כי הגודל של בעל החיים הוא שני ס"מ בלבד, והוא חי במושבה של עד ארבעה פרטים שקופים. דרך גופם השקוף אפשר לראות את כלי הדם הלבנים האופקיים, דמויי השלד, ואת הראש שמזכיר את הפנדה. החוקרים אומרים כי מקורם של היצורים הוא באורגניזם בודד, שמתרבה באופן א-מיני. אם כי בעל החיים הזה מסוגל להתרבות גם דרך רבייה בין זכרים לנקבות.
3 צפייה בגלריה
הייצור המוזר
הייצור המוזר
היצור המוזר
(צילום: Naohiro Hasegawa and Hiroshi Kajihara)
ועכשיו, חדשות טובות בגזרת החברים על ארבע והקשר לבני האדם. חיסון פורץ דרך נגד סרטן אצל כלבים מציג תוצאות מבטיחות בניסויים הקליניים, שפועלים מ-2016, וכעת – מספרים חוקרים באוניברסיטת ייל – יש תקווה שחלק מהיתרונות של החיסון יתורגמו לטיפול בסרטן גם אצל בני אדם, וזה כבר "מהפכני" לשיטתם.
יותר מ-300 כלבים טופלו בחיסון עד היום, ושיעור ההישרדות של כלבים עם סוגי סרטן שונים עלה ל-60%. תפקיד החיסון הוא לגרום למערכת החיסון של הכלב לתקוף את הגידול הסרטני במקום לתקוף את הגוף. וטרינרים אונקולוגים מאוניברסיטת ייל, שמלווים את המחקר, נרגשים נוכח ההתקדמות המדעית – ונותנים לדוגמה את האנטר, כלב נקי מסרטן בימים אלה – שנתיים לאחר שאובחן עם סרטן עצמות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אוניברסיטת ייל)
לדברי החוקרים, יש קווי דמיון רבים בין סרטן אצל כלבים לסרטן באנשים, ממוטציות גנטיות ועד לאופן שבו גידול מתנהג. החיסון, כך מקווים, יעזור לנו להבין גם את סוגי הסרטן בבני אדם וכיצד אפשר לתקוף גם אותם.
ולסיום, אחד מחלקי הרהיטים השנויים במחלוקת בהיסטוריה של הקולנוע נמכר בסכום אסטרונומי במכירה פומבית. כולם זוכרים את הסצנה קורעת הלב בסרט "טיטניק", שבה רוז נשארת בחיים בזכות קרש עץ שעליו רק היא יכולה לעלות, כשהיא נפרדת מגופתו של ג'ק שקפאה למוות.
3 צפייה בגלריה
החלק מהסרט טיטניק
החלק מהסרט טיטניק
החלק מהסרט "טיטניק"
(צילום: Heritage Auctions)
לאותו קרש, שהיה חלק מדלת שנשברה בזמן טביעת הספינה, יש עכשיו בעלים – והוא קנה אותו בסכום של 718,750 דולר. הפריט נמכר במסגרת מכירה פומבית של אביזרי סרטים, והוא עשוי מעץ בלזה. מדובר בשחזור של הפריט המקורי שניצל מהטביעה של הטיטניק ב-1912.
למעשה, זו לא חתיכת עץ של דלת – מתואר במסגרת המכירה. החלק המעוטר היה למעשה חלק ממשקוף הדלת מעל הכניסה לטרקלין המחלקה הראשונה בטיטניק.