*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים



בעידן של שווקים דינמיים, גלובליזציה, משברים ועוד, היכולת ליזום, לחדש ולהשתנות מהווה יתרון תחרותי משמעותי לארגונים. לכן מנהל צריך לקבל החלטות אסטרטגיות, לנהל תהליכי שינוי וחדשנות ולהשתמש באופן מושכל ביזמות פנים וחוץ ארגונית. הכירו את התואר השני (MBA) במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה עסקית יזמות וחדשנות בקריה האקדמית אונו.
ד"ר בועז שליט, ראש ההתמחות באסטרטגיה, חדשנות ויזמות, הסביר על חשיבות תוכנית הלימודים: "אנחנו זיהינו לפני כעשר שנים שיש אוקיינוס כחול, זאת אומרת שיש עולם תוכן שהוא לא מכוסה מקצה לקצה, בכל מה שקשור לחשיבה האסטרטגית, ניהול ברמה הגבוהה, כל הנושא של מיזמות לתוכנית עסקית ובסופו של דבר המימוש שלה. לכן הקמנו את ההתמחות".
הוא סיפר על הכלים הניתנים לסטודנטים: "מי שלומד בתוכנית הזאת מקבל ערך, כלים ויכולות שמאפשרים לו להשתלב בתפקידים בכירים ועוד לקדם את הארגון שהוא נמצא בו. לאו דווקא מדובר בארגונים עסקיים, זה יכול להיות גם ארגונים ביטחוניים, זה יכול להיות גם ארגונים בתחומים החברתי".
על הייחודיות של התוכנית, פירט ד"ר שליט: "מה שייחודי בתוכנית שלנו, קודם כל, זה המרצים שיש לנו. יש לנו מרצים שבאים משילוב מאוד מאוד מעניין של גם שטח וגם שבאים מרקע אקדמי מאוד מאוד רחב ומגוון. כמו כן, יש לנו צוות היגוי שמלווה אותנו. לקחנו אנשים מאוד בכירים מהמשק, שאנחנו נפגשים איתם לפחות פעם בשנה. הדבר השני הוא שיש יש אצלנו שילוביות. זה נמצא בכל אחד מהקורסים שנמצאים בהתמחות. הדבר השלישי הוא שיש לנו שיתוף פעולה אסטרטגי. הסטודנטים בעצם משתלבים בעבודה. יש לנו פרקטיקום שהוא בעצם שיתוף פעולה אסטרטגי, של win-win. הסטודנטים והסטודנטיות משתלבים בחברות יעוץ במסגרת של בין 150 ל-200 שעות בטווח זמן מוגדר, ושם הם מתנסים הלכה למעשה בעבודה אמיתית, בזמן אמיתי, עבודה אמיתית (Real time, Real work). הדבר הרביעי, שבעיניי הוא הכי מרגש, יש לנו קהילה. כל שנה אנחנו מקיימים כנס שנקרא 'האסטרטגיה שלי', מגיעים בוגרות ובוגרים שלנו ומציגים מהלכים אסטרטגיים שהם עשו".
ד"ר שליט סיפר על אחד הרגעים המרגשים בכנסים: "בכנס הראשון שלנו ישבה סטודנטית, שבסוף הכנס ניגשה אליי בדמעות ואמרה לי 'בועז, אני חייבת לעשות שינוי בחיים'. בכנס השלישי שלנו היא הציגה את היוזמה שלה, היא הקימה עסק עצמאי, מדהים, וסיפרה בדמעות על התהליך שהיא עברה ועל מה שהיא עשתה".
ראש ההתמחות סיכם: "מי שמסיים את התואר MBA עם ההתמחות שלנו באסטרטגיה, חדשנות ויזמות, יכול להשתלב בתפקידי ניהול בכירים, עד הכי בכירים שיש. אני חושב שכל מי שיש לו כבר מקצוע, אנחנו נותנים לו יתרון, אנחנו נותנים לו איזושהי דלתא שמייצרת לו ערך להתפתח בחשיבה הניהולית שלו ובכלים הניהוליים שיש לו. אני מלמד כדי ללמוד. דרך השיח שמתקיים בכיתה. אני יוצא יותר חכם מכל הרצאה".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים