סטודנטים רבים נמצאים בחודשים האחרונים בשירות מילואים או ששירתו במשך תקופה ארוכה מאז פרוץ המלחמה. ריכזנו עבורכם ביחד עם אתר המלגות המוביל בישראל, Milgapo, רשימה של 10 מלגות מעולות עבור חיילים משוחררים (לא עושים/עשיתם מילואים? זה בסדר, המלגות הבאות יכולות בהחלט להתאים גם לכם).

#10 מלגת המרכז האזרחי / ליברלי

הסבר קצר: מלגת המרכז האזרחי ליברלי, היא מלגה ללא התנדבות לסטודנטים בתואר ראשון או סטודנטים בתואר שני. בעקבות המלחמה, המלגה לא נפתחה לקהל הרחב בשנת תשפ"ד, אבל עבור שנת תשפ"ה המלגה תפתח לכלל הסטודנטים להגשת מועמדות, והזוכים יקבלו 5,000 שקלים לחשבון הבנק!
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_merkazezrahi

#9 קרן גרוס

הסבר קצר: קרן גרוס מעניקה מלגות לסטודנטים אשר השתחררו מהשירות הצבאי, ונמנים עם אחת מאוכלוסיות היעד הבאות: תושבי פריפריה גאוגרפית, חיילים בודדים, יוצאי העדה האתיופית, סטודנטים מהמגזר החרדי או בני מיעוטים (דרוזים, צ'רקסים, בדואים...). שווי המלגה: 10,000 שקלים
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_gruss
2 צפייה בגלריה
תיעודים מפעילות כוחות חטיבה 551 ברצועת עזה ואמל"ח שאותרו על ידי החטיבה
תיעודים מפעילות כוחות חטיבה 551 ברצועת עזה ואמל"ח שאותרו על ידי החטיבה
לוחמים במילואים ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

#8 מלגת קזז דלאל

הסבר קצר: מלגה ללא התנדבות, אשר תנאי סף אחד מתוך התנאי סף השונים שלה הוא שכלל המועמדים צריכים להיות לאחר ביצוע של שירות צבאי, לאומי, אזרחי או פטור רפואי – ללא אישור זה אין אפשרות לגשת למלגה. הזוכים יקבלו מלגה ללא התנדבות בשווי של כ-2,500 שקלים
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_kd-fund

#7 מלגת משפיעים בלימודים

הסבר קצר: מלגת 'משפיעים בלימודים' מעניקה 12,000 שקלים לזוכים, כאשר המלגה מיועדת ללוחמות וללוחמים אשר השתחררו בחמש השנים האחרונות מהשירות הצבאי. עבור המלגה יש לבצע כ-100 שעות התנדבות במהלך שנת הלימוד תשפ"ה.
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_mashpiim

#6 מלגה ללימודי הנדסאים וטכנאים

הסבר קצר: מלגה אשר תממן לכם 90% משכר הלימוד, והיא מיועדת לסטודנטים אשר הינם חיילים משוחררים בלימודי הנדסאים או טכנאים באקדמיה. את המלגה יש להגיש בכל שלב במהלך השנה, והיא תוענק לזוכים ללא התדבות.
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_hachvana-engineer

#5 מלגת מנהיגי שוליך

הסבר קצר: מלגה עבור סטודנטים באחת מהאוניברסיטאות הבאות: תל-אביב, העברית, בן-גוריון, טכניון או בר-אילן. הזוכים במלגה יקבלו 40,000 שקלים לשנה, למשך כל התואר! כן כן, זה אומר שסטודנטים שיזכו במלגה והתואר שלהם ארבע שנים יקבלו 160,000 שקלים במהלך התואר!
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_schulichleaders

#4 מלגת קרן הישג

הסבר קצר: מלגת קרן הישג מוענקת מדי שנה לסטודנטים אשר מוגדרים כחיילים בודדים. הזוכים במלגה יקבלו מימון מלא של התואר, ובנוסף גם מלגת קיום חודשית קבועה בשווי של 2,000 שקלים. עבור המלגה יש לבצע כ-130 שעות התנדבות בקהילה בכל שנת לימוד.
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_heseg

#3 מלגה לתושבי הפריפריה וללומדים בפריפריה

הסבר קצר: הקרן להכוונת חיילים משוחררים מעניקה מלגה לתושבי הפריפריה וגם לסטודנטים אשר לומדים בפריפריה. כל זוכה במלגה יקבל מלגה ללא התנדבות בשווי של כ-11,000 שקלים לחשבון הבנק! חשוב לזכור: אפשר להגיש מועמדות למלגה גם עבור הגרים בפריפריה, וגם עבור סטודנטים הלומדים במוסד לימוד הממוקם בפריפריה.
למלגת תושבי הפריפריה: https://milgapo.co.il/?milga=_mehaperiferia
למלגת לומדים בפריפריה: https://milgapo.co.il/?milga=_mehaperiferia-institute
לרשימת המוסדות והיישובים: https://milgapo.co.il/?milga=_mehaperiferia_list
2 צפייה בגלריה
כובע של סטודנט הנחבש בעת טקס הסיום על רקע שמיים תכולים
כובע של סטודנט הנחבש בעת טקס הסיום על רקע שמיים תכולים
מלגות בדרך לתואר
(צילום: shutterstock)

#2 מלגת ממדים ללימודים

הסבר קצר: איזה שינוי משמח שחל במלגת ממדים ללימודים לסטודנטים! המלגה תפתח לשנת תשפ"ד במהלך חודש מרץ/אפריל ותעניק לזוכים במלגה מימון מלא של התואר. כל המתאימים למלגה יקבלו מימון של 100% משנת הלימוד לאחר שעבר 'חוק ממדים ללימודים' אשר מגדיל את הסכום מ-75% ל-100% כולל החזר רטרואקטיבי לאלו שטרם קיבלו 100% מימון על שנים קודמות.
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_mimadim

#1 מלגת אימפקט

הסבר קצר: מלגת אימפקט מעניקה לזוכים במלגה כ-60,000 שקלים לשלוש שנים! עבור המלגה יתבקשו הזוכים לבצע כ-130 שעות התנדבות בשנה, ומחולקות במלגה אלפי מלגות מדי שנה לסטודנטים אשר שרתו כלוחמים.ות או תומכי.ות לחימה בשירות הצבאי.
לפרטי המלגה המלאים: https://milgapo.co.il/?milga=_impact
הגשה לכל המלגות שבכתבה: הדרכה אישית במייל מפורט בשירות Milgapo Premium + תזכורות מסמכים קבועות
אתר המלגות Milgapo מאגד את כלל המלגות עבורכם, ליווי צמוד לאיתור המלגות המתאימות לכל סטודנט.ית וסטודנט.ית, סיוע בצירוף המסמכים הנכונים בכל מלגה ומלגה, וככה בהגדלת הסיכוי לזכות במלגות לימודים לתואר!