מי מתוק של אמא? אם אתם מתייחסים לכלבים שלכם כמו לתינוקות, כדאי שתקראו את המחקר הזה. מחקר שפורסם לאחרונה מגלה כי כלבים מפרשים מילים באותו אופן כמו תינוקות.
הם עושים זאת באמצעות חישובים באזורי מוח הדומים לאלה שיש לתינוק, אזורים שקשורים ללמידה ושפה.
על פי המחקר, נראה שכלבים מסוגלים לעקוב אחר מילים והברות שנאמרו על ידי בני באדם באותו אופן שבו תינוקות עוקבים. ולא רק זה, כלבים מעבדים דיבור בצורה שדומה לנו. קודם כל אינטונציות ולאחר מכן משמעויות.
כמו תינוקות, כלבים מזהים חוקיות בדיבור, מתי מתחילה מילה, מתי היא מסתיימת ולומדים לפלח פקודות. מדובר במסקנות פורצות דרך, לפי החוקרים, כיוון שעד עכשיו הם לא ידעו אם כל יונק אחר יכול להשתמש בחישובים מורכבים כל כך כדי להבין מילים. למחקר המלא
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ועכשיו, לרביית בתולים. תהליך, שבו ביצית מתפתחת לתא חי ללא הפריה חיצונית, כלומר - נקבות מעמידות צאצאים ללא זכר.
תהליך כזה הוא נדיר במיוחד וקורה בדרך כלל אצל צמחים או חרקים, אבל במקרים נדירים אחרים, גם במינים נוספים.
הפעם אנחנו מספרים לכם על רבייה שכזאת שהתרחשה לראשונה אצל קונדור קליפורני – עוף היבשה הגדול בצפון אמריקה. מדובר על מין שנמצא בסכנת הכחדה, כך שמדובר בחדשות טובות מאוד.
2 צפייה בגלריה
הגוזלים. מי האבא?
הגוזלים. מי האבא?
הגוזלים. מי האבא?
(צילום: San Diego Boo Wildlife Alliance)
החוקרים שעקבו אחר המקרים מספרים על שתי ביצים שהעמידו שתי נקבות בתוכנית רבייה מבוקרת שמתנהלת בסן דייגו. הגוזלים נבדקו ונמצאו קשורים גנטית לשתי הנקבות, שלא נקשרו עם אף אחד מ-467 הזכרים שנבדקו באזור. מדובר בתגלית מדהימה, אומרים החוקרים, שעושים מאמצים להצלת המין בשנים האחרונות.
ויש גם חדשות טובות לכבוד פתיחת ועידת האקלים, שעיני העולם נשואות אליה: חקלאים בצרפת הצליחו לגדל בתנאים מיוחדים פירות טרופים עם שימוש אפסי בפליטת פחמן דו-חמצני.
מדובר בבננה, מנגו ושלל מאכלים מזינים שהיו נשלחים מהצד השני של העולם, וכעת מיוצרים על אדמה צרפתית ועתידים לחסוך חלק מייבוא של שני טונות תוצרת חקלאית שמייצרת 6 טונות פחמן דו חמצני. חשוב, וגם טרי ובריא. כולם מרוויחים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וגם חמישי