כשהחיים נותנים לכם לימונים, תכינו מהם לימונדה - גם אם היא מפרי ישן: כך לפחות עשו לאחרונה בבריטניה. שם נמצא לימון בן 285 שנה, והוא נמכר בסכום גבוה במכירה פומבית.

פרי ההדר שהפך לאוצר נמצא בתוך ארון קטן, היסטורי גם הוא, במהלך פינוי בית של אדם שהלך לעולמו. אלא שהסיפור מתחיל ממש הפוך. קרובי המשפחה של אותו האיש שהבית שלו פונה מצאו תחילה את הארון מהמאה ה-19 וחשבו שיהיה בעל ערך – ולכן הציעו אותו למכירה פומבית.
בזמן שצילמו את הארון, הם מצאו את הלימון בחלק הפנימי והסיפור קיבל טוויסט חמוץ ומרענן. הלימון בן המאה ה-18, נמצא עם גילוף, שם נכתב למי ניתן, על ידי מי ובאיזה תאריך. מומחים משערים שהוא הובא לאנגליה מהודו כסוג של מחווה רומנטית.
3 צפייה בגלריה
הלימון מהמאה ה-18
הלימון מהמאה ה-18
הלימון מהמאה ה-18
(צילום: בית המכירות BNPS)
בזמן שהעריכו את ההצעה הראשונית בכ-50 דולר, הארון הקטן נמכר ב-40 דולר ואילו הלימון ב-1,780 דולר, כלומר כ-6,500 שקלים.
ומהעבר, אל העתיד: ברקע הניסויים והחידושים על פני כדור הארץ, שנשלחים לבדיקות גם בחלל, מטען במשקל של כמעט 4 טונות נחת בשבוע שעבר בתחנת החלל הבינלאומית ובו גם מנתח רובוטי קטן וקליל (שוקל פחות מקילו), שעשוי לשנות את פני הרפואה בעתיד.
המשימה: ניתוח רקמה מדומה של אסטרונאוט. החזון: ביצוע ניתוחים מורכבים בכל מקום שאליו יגיעו אסטרונאוטים בעתיד. "המנתח" המיניאטורי בעל שתי זרועות שניתנות לשליטה, והוא פותח כדי שיום אחד יוכל לתקשר עם רופאים אנושיים על כדור הארץ, תוך ביצוע הליכים רפואיים ברמה גבוהה.
3 צפייה בגלריה
בדרך לניתוח שלא בעולם הזה
בדרך לניתוח שלא בעולם הזה
בדרך לניתוח שלא בעולם הזה
(צילום: NASA/Virtual Incision)
שלל הניסויים שמבוצעים בתחנת החלל הם חלק מחזון גדול יותר של נאס"א, כדי שבעתיד הקרוב והרחוק, האנושות תוכל בעצם להרחיב את מגוון האפשרויות שלה בחלל. אז כדי לוודא שטייסי החלל יישארו בטוחים - מדענים רוצים לוודא שהטיפול הרפואי יהיה ראוי, בכל מקום - ולא רק על כדור הארץ. אגב, מבחינת המפתחים - המכשיר יכול להקפיץ גם את הרפואה הקיימת כיום, באמצעות רפואה והדרכה מרחוק. בלי הצורך לצאת מהאטמוספרה.
ולסיום, נקפוץ למרילנד שבארה"ב עם סיפור הצלה שלא רואים כל יום, והכל בגלל נחש אחד רעב - שכנראה התבלבל בין ביצה של תרנגולת לבין ידית הילוכים של רכב.
3 צפייה בגלריה
הנחש שנתקע בהילוך
הנחש שנתקע בהילוך
הנחש שנתקע בהילוך
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם secondchancewildlifecenter)
וטרינרים מקומיים של מרכז חיות הבר נאלצו לבצע ניתוח מורכב בנחש, על מנת להוציא מבטנו את החפץ שבלע בטעות, והיה ככל הנראה תקוע בגופו הרבה מאוד זמן - עד שעשה לו חור בעור. אל דאגה, ראש מוט ההילוכים הוסר בניתוח בהצלחה, והנחש החלים לחלוטין, וישוחרר באביב הקרוב שוב אל הטבע.