נפתח את מבזק החדשות הטובות עם ידיעה מגניבה מהחלל: מדענים חישבו כמה חורים יש ביקום והתשובה היא שמדובר בהרבה מאוד.
אז, כיוון שאנחנו לא יכולים לראות חורים שחורים, קשה לחוקרים לאמוד במדויק את מספר החורים השחורים. אבל כמה חוקרים ניסו בכל זאת לנסות לאמוד את המספר.
4 צפייה בגלריה
רישום אמן של פליטת סילון חומר וקרינה מחור שחור
רישום אמן של פליטת סילון חומר וקרינה מחור שחור
רישום אמן של פליטת סילון חומר וקרינה מחור שחור
(הדמיה: ESO/L. Calçada)
חור שחור הוא גרם שמיים בעל שדה כבידה חזק מאוד, כזה שמושך כל דבר שמאיים להתקרב אליו - גם כוכבים מסיביים. אז אחרי החישובים של אבולוציה כוכבית, החוקרים הגיעו למספר די מטורף - 40 קְוִינְטִילְיוֹן חורים שחורים. מדובר בעצם במספר עצום שמורכב מ-18 אפסים. זהו אחד מהחישובים הראשונים והחזקים ביותר של פונקציית מסת חור שחור כוכבי לאורך ההיסטוריה הקוסמית.
מדובר במאמר ראשון בסדרת מחקרים שיתפרסמו על חורים שחורים, בדרך למענה על שאלות גדולות של החוקרים. בעתיד יתפרסמו גם מאמרים על חורים שחורים בעלי מסה בינונית וכאלה שיותר מאסיביים, כדי לקבל תמונה מלאה של התפלגות החורים ברחבי היקום.
ומהחלל לזחלים של חיפושיות, שהחלו לקפץ בצורה מיוחדת במינה, כזאת שלא הייתה ידועה עד כה.
4 צפייה בגלריה
קפיצה לגופה
קפיצה לגופה
קפיצה לגופה
(צילום: מתוך המחקר)
חוקרים גילו זחלים של זן חיפושית בתוך עצים בקמפוס באוניברסיטה בארה"ב. הם לקחו אותם למעבדה ולפתע שמו לב שהם קופצים בדרך מיוחדת שאיש לא תיעד קודם לכן.
הם פשוט מהדקים את הגוף שלהם לפני שהם "כאילו" מתפוצצים באוויר, בזכות ההדף הזה, הם מגיעים למהירויות המראה של 0.6 מטרים בשנייה.
זה לא רק מרשים ברמה הוויזואלית, זה ייחודי ברמה המדעית, אומרים המדענים בצפון קרוליינה. הם שיגרו את הממצאים לעמיתים שלהם ברחבי ארה"ב, ואף אחד מהם לא ראה את אופן הקפיצה הזאת לפני כן, שעשויה כמובן לסייע מפני בריחה מטורפים.
ורגע לפני סיום, שימו לב לאיחוד המרגש הזה בין אישה מניו יורק, לכלבה האבודה שלה – שנעלמה לפני חמש שנים – וכעת נמצאה כשהיא רחוקה 1,600 קילומטר מהבית – במדינת טנסי.
4 צפייה בגלריה
הכלב שב הביתה
הכלב שב הביתה
הכלב שב הביתה
(צילום: WBBJ 7)
4 צפייה בגלריה
המרחק מהבית
המרחק מהבית
המרחק מהבית
(צילום: גוגל מפות)
ג'ן קוסטה ונקבת הבולדוג האנגלי שלה היו החברות הכי טובות, עד שיום אחד יצאה מהבית ולא חזרה, מה שהוביל את בעליה לדיכאון וחרדות אחרי ניתוח שעברה בסמוך להיעלמות. חמש שנים לאחר מכן, ג'ן קיבלה הודעת דואר אלקטרוני, כשהשבב של הכלבה אותר במקלט לחיות בטנסי. בשבוע שעבר הן התאחדו, והדבר הראשון שהיא שאלה אותה זה איך לעזאזל הגעת עד לטנסי? מהפעמים האלה שאתם אומרים: "הלוואי שכלבים יכלו לדבר".
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וגם חמישי