תופעת הכלבים המשוטטים ביהודה ושומרון מוכרת היטב, ולרוב הקורבנות של הכלבים הם צבאים ובעלי חיים נוספים שאותם הם טורפים. אלא שאתמול (שבת) הכלבים תקפו ילדה בת 10 מקריית ארבע. למרבה המזל, וגם בסיוע של פלסטיני שהיה באזור, הילדה לא נפגעה. צפו בסרטון:


בתחילת הסרטון נראית הילדה הולכת בשביל שליד הגדר. בשלב מסוים היא רצה כשכלב רודף אחריה. בהמשך היא נצמדה לגדר וכמה כלבים נוספים, שהגיעו למקום, התקרבו אליה תוך שהם נובחים.
"היא הייתה בדרך הביתה", סיפרה אמה של הילדה. "כאשר היא הגיעה ליד הגדר של שכונת גבעת האבות, הגיעו כמה כלבים משוטטים מחברון וניסו לתקוף אותה. היא צעקה ונבהלה מאוד ואז נגעה בגדר הביטחון, בגלל שידעה שכך יוקפץ למקום צוות האבטחה. היא ניסתה להכות אותם עם מקל, אבל זה לא הצליח. עברו עליה כמה דקות של בהלה, עד שערבי אחד זרק אבנים על הכלבים והבריח אותם, ובכך עזר לה".
1 צפייה בגלריה
הילדה ליד הגדר ולידה שני כלבים
הילדה ליד הגדר ולידה שני כלבים
הילדה ליד הגדר ולידה שני כלבים
ראש מועצת קריית ארבע, אליהו ליבמן, קרא לרשויות לטפל בתופעה המסוכנת. "מדובר בסכנת חיים של ממש, שאנחנו לא נעבור על האירוע הזה לסדר היום", הוא אמר. "אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים מצה"ל ומהמשטרה ועד משרדי הממשלה כמו משרדי הבריאות, הביטחון, החקלאות, הגנת הסביבה, הפנים והמשרד לבטחון פנים - שייקחו אחריות וידאגו לביטחון ילדינו ותושבינו. הדבר כולל טיפול הולם ומסיבי מול התושבים הערבים ומול עיריית חברון.
ליבמן סיכם: "מה שאנחנו רואים בסרטון זה אירוע קשה, שרק בנס נגמר כמו שהוא נגמר".