המחקר החקלאי החשוב כל כך למדינת ישראל - ניצל בדקה ה-90: אחרי חודשיים של מחלוקת על תקציב מתוקן לשנת 2024, בין משרדי האוצר והחקלאות, התקיים היום (א') דיון מיוחד אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמהלכו נמצאו התקציבים שיאפשרו למשרד החקלאות לתפקד באופן סביר, למרות הקיצוץ התקציבי העמוק.
בדיון אצל ראש הממשלה, שבו השתתפו גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החקלאות אבי דיכטר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, ובכירים ממשרדי האוצר והחקלאות - הגיעו הצדדים להסכמות, במהלכן אושר שימוש בתקציבים שעד כה היו במחלוקת, לרבות תקציבים המיועדים למכון וולקני.
2 צפייה בגלריה
מכון וולקני מהאוויר
מכון וולקני מהאוויר
מכון וולקני מהאוויר
(צילום: shutterstock)
במשרד החקלאות אמרו כי ההסכמות הושגו, כך שלא תיפרץ המסגרת התקציבית. בנוסף ההסכמות מתבססות על תקציבים המצויים זה מכבר בסעיף התקציבי של המשרד, שהופשרו לטובת העניין.
עוד אמרו במשרד החקלאות כי היקף התקציב שבגינו הייתה מחלוקת הינו כ-160 מיליון שקלים, שמתוכם כ-100 מיליון שקלים הם תקציבים שהוגדרו לשימושים הקשורים לתמיכות והוצאות מלחמת "חרבות ברזל" בעזה ובגזרה הצפונית.
במהלך הפגישה, הדגיש נתניהו את הצורך בעצמאות ישראל בייצור מזון טרי, והבטחת ביטחון המזון של אזרחיה. ראש הממשלה הגדיר את ביטחון המזון כנושא קריטי והנחה את משרד החקלאות לגבש תוכנית לביטחון המזון של מדינת ישראל ל-30 השנים הבאות.
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר אולפן ynet
אבי דיכטר אולפן ynet
"אסור לנו להפקיר את ביטחון המזון". השר דיכטר
(צילום: יריב כץ )
שר החקלאות, אבי דיכטר, מסר: "אני מברך על שיתוף הפעולה בין כל הצדדים, מודה לראש הממשלה נתניהו על הטלת המשימה של ביטחון המזון של אזרחי ישראל על משרד החקלאות. בשנת מלחמה ברור לכולנו כי קיצוצים רוחביים הם חלק מהמאמצים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל, אך אסור לנו להפקיר את ביטחון המזון של תושביה. עלינו לתמוך בכל דרך במשאב החקלאות ובציבור החקלאים".