עובדי בית החולים הדסה עין כרם בירושלים הופתעו לראות חיה לא מזוהה בשטח המוסד הרפואי. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בדָּלָק הסלעים. למקום הוזעקו פקחי רשות הטבע והגנים, שלקחו את בעל החיים הנדיר לשמורת טבע.
השבוע הבחינו עובדים בבית החולים בבעל החיים בחצר המוסד הרפואי. למקום הוזעקה אנג׳לה מטייב, ממונה על הגנת הסביבה מטעם הדסה, ולאחר שהועברה לידיה החיה המסתורית והנדירה היא יצרה קשר עם פקח רשות הטבע והגנים.
2 צפייה בגלריה
הדלק בבית החולים הדסה
הדלק בבית החולים הדסה
הדלק בבית החולים הדסה
(צילום: בית החולים הדסה)
2 צפייה בגלריה
הדלק בשמורת הטבע
הדלק בשמורת הטבע
הדלק בשמורת הטבע
(צילום: סיוון מורדוך, רשות הטבע והגנים)
הפקח סיוון מורדוך לקח את בעל החיים הנדיר והחזיר אותו לטבע: "הדלק שוחרר בבטחה בשמורת הטבע נחל שורק. שמחתי לראות חיה שכמעט לא רואים בארץ. הוא טיפס על העץ במהירות. הספקתי לתעד אותו רגע לפני שנעלם".
דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים, אמר: "הדלק הוא סוג של יונק-טורף לילי קטן ממשפחת הסמוריים. בישראל מצוי מין אחד של החיה, דלק הסלעים. מדובר בחיה הפעילה בלילה ולה פרווה בצבע חום-ערמוני ו'סינר' לבן על החזה, שקשה מאוד לראותו באור יום".
רותם הוסיף: "הדלק חי באזורים של חורשים ויערות בכל החבל הים תיכוני בישראל. הדלק מיומן בטיפוס על עצים וניזון מביצים וגוזלים, כמו גם מזוחלים וממכרסמים. הדלק מסמן את הפרשותיו הייחודיות על גבי סלעים המאפשרים לזהות את נוכחותו בשטח".
מטייב הוסיפה: "אני שמחה שהוא אותר על ידי הצוות של הדסה, שהבין מיד שמדובר בחיה שיש לדאוג לה ולהגן עליה. אנחנו תמיד תמיד דואגים לחיות הבר ולהגנת הסביבה בסביבתה של הדסה".