לפיל ים זכר יש צורה מגושמת ומסורבלת, משקל שיכול להגיע ל-4 טונות ואחד הסממנים המוכרים ביותר שלו הוא התנהגותו הנלהבת בזמן עונת ההזדווגות. בתקופה זו הוא משמיע באמצעות אפו קולות רמים, ואם יש צורך - הוא ימחץ וידרוס בעלי חיים אחרים בדרך אל הנקבה והזיווג המיוחל.

הזכרים צמים בעונת הרבייה, מה שאומר שהם בדרך כלל מוציאים הרבה מאוד אנרגיה רק במהלך התמרונים האלה, ולא יותר. המידע הזה חשוב על מנת שנבין את התמונות הבאות, ולמה הן נדירות ביותר.
שלושה אקולוגים צפו לאחרונה בקליפורניה בפעולה שנחשבת ל"אלטרואיזם טהור" - שבוצעה על ידי זכר פיל הים. הראיות שעמדו בבסיס המאמר שפורסם מתארות אירוע שלא נראה כמותו קודם לכן. הזכר ששהה על החוף מיהר אל הים כדי לעזור לגור במצוקה.
3 צפייה בגלריה
גבורתו של פיל הים
גבורתו של פיל הים
גבורתו של פיל הים
(צילום: Marine Mammal Science (2024), מתוך המחקר)
הגאות משכה את הגור אל המים, שזעק תוך כדי טביעה. האם לא הצליחה לסייע - והזכר נכנס לפעולה כשהוא דוחף אותו בעדינות חזרה אל החוף. מדובר בהוצאת אנרגיה משמעותית עבור הזכר, שעלולה להתברר כמסוכנת לבריאות שלו. החוקרים מספרים על האירוע כייחודי ונדיר וככזה שלא נמצא בספרות הקיימת, ולכן - לא הצליחו להסביר מדוע התנהג כך פיל הים.
ומכאן, לכפפת ברזל מהמאה ה-14 שעטה ככל הנראה אביר. הכפפה התגלתה ליד טירה בשווייץ על ידי ארכיאולוגים במצב שמור לחלוטין. הכפפה נמצאה במרתף בעיירה ידועה מימי הביניים, ולצידה יותר מ-50 כלי מתכת נוספים כמו פטיש, מלקחיים, פינצטה, סכינים, צבת, מפתחות וחלקי הכפפה השמאלית, שלא שרדה במלואה כמו זו של יד ימין.
3 צפייה בגלריה
כפפות הברזל מימי הביניים
כפפות הברזל מימי הביניים
כפפות הברזל מימי הביניים
(צילום: Canton of Zürich Construction Department)
מבחינת החוקרים מדובר בממצא נדיר, אם הם מתחשבים בעובדה שיש עבודות בנייה בסמוך לאתר שמסכנות את פיסות ההיסטוריה הללו. זו גם הפעם הראשונה שבה נחשפת בשווייץ כפפה מלאה מהמאה ה-14, שכן כפפות עתיקות בעבר באזור מתוארכות דווקא למאה ה-15.
ונסיים עם קפיצה מתוקה להודו, שם החבר הטוב ביותר של האדם מחליט להצטרף לשיעור יוגה ולשפר את הביצועים של באי החוג. חובבי היוגה בניו דלהי התאמנו, או לפחות ניסו, ביחד עם הכלבלבים החמודים, 11 במספר - כולם אגב, ניצלו ועומדים לאימוץ.
3 צפייה בגלריה
יוגה עם חברה על ארבע
יוגה עם חברה על ארבע
יוגה עם חברה על ארבע
(צילום: רויטרס)