נפתח את המבזק עם חדשות טובות, שהפתיעו אפילו מדענים שחשבו שראו הכול. חוקרים בריטים שנמצאים בגאנה בימים אלה גילו מחדש ביערות הגשם של אפריקה ינשוף ענק, שחשבו כי כמעט נכחד לפני 150 שנה, אז נצפה לאחרונה.
הינשוף זוהה על יד ד"ר טוביאס שנשלח מלונדון אל האזור לצורך פרויקט לחקר השפעות ביולוגיות על פיתוח חקלאי, ולזה הוא פשוט לא ציפה.
3 צפייה בגלריה
הינשוף הענק והנדיר
הינשוף הענק והנדיר
הינשוף הענק והנדיר
(איור: Dr Robert Williams)
הינשוף הנדיר תואר לראשונה ב-1872 על ידי צייד מקומי בגאנה, נתון שנשמר במוזיאון הטבע בלונדון. מאז ועד היום לא היו תצפיות מוחלטות של הינשוף מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, אלא רק השערות או עדויות לא מהימנות.
ככל שהזמן חלף והינשוף לא זוהה, המפגש עמו הפך מבחינת המדענים לשאיפה שתירשם כ"פסגת הקריירה" שלהם.
ואז, זה קרה. ב-16 באוקטובר השנה - הינשוף נצפה ממש לאור יום. המדענים טענו שהוא היה כל כך גדול, שחשבו שמדובר בנשר. במשך כ-10-15 שניות הניחו את מבטם עליו, וגם את עדשת המצלמה – מה שהפך לראיה מוצקה כי אכן מדובר בינשוף הענק. "מדובר בתגלית סנסציונית, חיפשנו את הציפור המסתורית במשך שנים", אמרו החוקרים, ותהו איך טורף גדול כל כך הפך לבלתי נראה? כעת, עם הגילוי המסעיר - ישנה תקווה חדשה למין, שנמצא בסכנת הכחדה.
ולנושא אחר. "המשימה שלנו בנאס"א היא לחקור, ולהבין מהו חזון העתיד שלנו והאם אנחנו לבד", כך פרסמה נאס"א לפני מספר ימים בחשבון היוטיוב שלה, בצירוף סרטון מדהים שלדברי סוכנות החלל האמריקנית – הוא חזון העתיד.
3 צפייה בגלריה
שיט קיאקים על הירח של שבתאי
שיט קיאקים על הירח של שבתאי
שיט קיאקים על הירח של שבתאי
(איור: נאס"א)
מה תוכלו לראות שם? בין היתר צניחה חופשית אל כוכב לכת ושיט קיאקים על ירח של שבתאי. האם זה מה שצופן העתיד? החדשות הטובות הן שזו שאיפה מסקרנת ומעניינת, אלא שאפשר לומר בוודאות שאנחנו לא נחיה כדי שתהיה לנו היכולת לשוט בקיאק על ירח שכל כך רחוק מאיתנו. אולי ביקור במאדים, עוד נצליח.
בכל מקרה, בנאס"א בעיקר מקווים שהסרטון החדש והבדיוני יעורר בנו את הפנטזיות על עולמות רחוקים ומעוררי השראה. הייתם נוסעים אם הייתה לכם אפשרות?
ואת המבזק הזה נסיים עם פטריות ההזיה שיעזרו לכם, אולי, להפסיק לעשן.
3 צפייה בגלריה
פטריות הזייה
פטריות הזייה
פטריות הזייה
(צילום: Shutterstock)
לאחרונה אנחנו שומעים על מחקרים גדולים שמצביעים על הקשר בין היכולת לדכא תחושת דיכאון לבין חומר הנקרא פסילוסיבין, הנמצא בפטריות הזיה. כעת, חוקרים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס מקבלים מענק פדרלי ראשון למחקר, שבו הם מתמקדים ביכולת של הפטריות האלה לדכא התמכרות לטבק.
מדובר על מימון היסטורי של כ-4 מיליון דולר, שיתקבל על ידי שלושה מוסדות שונים כדי לגוון את מאגר הנסיינים ולבסוף לתת תוקף חזק לתוצאות. התקווה? הפסילוסיבין עשוי לגרום לאנשים להיגמל מטבק ולעזוב את הסיגריה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי