ישראל ואיחוד האמירויות ישתפו פעולה גם בחלל: שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן ושרת הטכנולוגיות המתקדמות של איחוד האמירויות, שרה אל אמירי, חתמו היום (ד') על הסכם שיתוף פעולה היסטורי ראשון בתחום החלל בין שתי המדינות. במסגרת ההסכם, שעליו פורסם לראשונה ב-ynet, ישתפו שתי המדינות פעולה במסגרת שיגור החללית "בראשית 2" לירח. כמו כן, תלמידים משתי המדינות יבנו לוויין משותף שיקבע את העיתוי המדויק של מולד הירח. שתי המדינות יקיימו גם מחקר מדעי משותף, המבוסס על נתונים מלוויין ונוס הישראלי-צרפתי.
1 צפייה בגלריה
השרה פרקש-הכהן עם  ושרת הטכנולוגיות המתקדמות של האמירויות, שרה אל אמירי
השרה פרקש-הכהן עם  ושרת הטכנולוגיות המתקדמות של האמירויות, שרה אל אמירי
השרה פרקש-הכהן עם ושרת הטכנולוגיות המתקדמות של האמירויות, שרה אל אמירי
(צילום: משרד החדשות, הטכנולוגיה ומדע)
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, אמרה לאחר חתימת ההסכם: "ממשלות חותמות על הסכמים, אבל אנשים עושים את השלום! אני מברכת על הזכות שניתנה לי להגיע לאחר הסכמי אברהם לדובאי ולחתום על הסכמי שיתוף פעולה חשובים בין ישראל לאמירויות. הסכמים בין סוכנויות החלל של שתי המדינות, פרויקט בראשית 2, פרויקט לוויין ונוס ולבסוף פרוייקט 'לונה-סאט'". פרקש-הכהן הוסיפה: "תחום החלל אינו רק חקר הירח, אלא מוביל טכנולוגיית משנות חיים בתחום האקלים, חקלאות מדייקת, אתגרי המים והמדבור בעולם"
מנהל סוכנות החלל הישראלית, תא"ל (מיל') אורי אורון, הוסיף: "אני גאה להיות שותף לסדרת שיתופי פעולה חדשניים ובעלי ערך מדעי, טכנולוגי וחינוכי רב עם סוכנות החלל של האמירויות. בכוונתי לרתום את כל ניסיוני להעצמת תחום החלל בכלל וסוכנות החלל בישראל בפרט כמנוף כלכלי למדינה ולחברה הישראלית כולה על כל רבדיה".
היזם והפילנתרופ, מוריס קאהן, העומד בראש משלחת של עמותת SpaceIL, ששיגרה את החללית בראשית 1 ב-2019 ומתכוונת לשגר את החללית בראשית 2 לירח ב-2024, אמר: "במהלך החודשים האחרונים, יצרנו קשר אמיץ וחזק עם גורמים בכירים באיחוד האמירויות ששואפים לכונן מערכת יחסים עמוקה המבוססת על ערכים משותפים של חינוך, טכנולוגיה והשראה עבור הדורות הצעירים של שני העמים. אנחנו גאים להיות הפרויקט הראשון שיפרוץ את הדרך למהלכים היסטוריים נוספים כתוצאה מהסכמי אברהם, אנו ניגשים לעבוד על הפרטים על מנת שהדרך המשותפת תרקום עור וגידים ונוכל בקרוב לשתף גם את הציבור".



משימת בראשית 2 מתוכננת לשבור מספר שיאים בהיסטוריית החלל העולמית, ביניהם: נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת; נחיתה בצד הרחוק של הירח (עד היום רק סין הצליחה לנחות שם); הנחתות (הצמודות לחללית האם) תהיינה החלליות הקטנות ביותר ששוגרו אי פעם לחלל (כל אחת מהן שוקלת 120 ק"ג עם דלק ו-60 ק"ג בלי דלק); בנוסף, חללית האם מתוכננת למשימה ארוכת טווח של כחמש שנים ותהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, אשר יאפשר לתלמידים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.
לפני מספר חודשים הודיעה SpaceIL על השלמתו של גיוס כספי בהיקף יוצא דופן של 70 מיליון דולר, אשר למעשה סלל את הדרך למשימה שנייה לירח. קבוצת היזמים-פילנתרופיים השותפים במימון זה הם פטריק דרהי Patrick and Lina Drahi Foundation, מוריס קאהן (Kahn Foundation), Moshal Space Foundation ושותפים אנטרה קפיטל. עלות המשימה מוערכת בכ-100 מיליון דולר.