במהלך טיול ביער ליד מבשרת ציון גילתה מתנדבת הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים וחברתה - סחלב, שנקרא רצועית רוברט. זו הפעם הראשונה שסחלב ממין זה מתגלה בישראל.
2 צפייה בגלריה
סחלב רצועית רוברט
סחלב רצועית רוברט
סחלב רצועית רוברט
(צילם אורי פרגמן-ספיר)
השתיים, גבי פלג ועפרה לרון, שיתפו צילומי פרחים בקבוצת הוואטסאפ של הגן הבוטני, שנראה "המועדון הבוטני". בין צילומי הפרחים ששלחו היו גם סחלבים רבים ויפים, שזוהו בקלות על ידי אנשי הקבוצה. צילום אחד תפס את עיני המומחים - סחלב גבוה, 51 ס"מ, שפרחיו ורודים ושונים מפרחי שאר הסחלבים המוכרים לנו. עלה הכותרת התחתון של הפרח היה מאורך.
המדען הראשי של הגן הבוטני, ד"ר אורי פרגמן-ספיר והבוטנאי אוהד בנימיני זיהו את הצמח כרצועית רוברט, סחלב ים-תיכוני המוכר מכל אגן הים התיכון - מקפריסין ועד לספרד. סחלב זה לא תועד עד כה בישראל וסביבתה וזו נחשבת למציאה ראשונה וחשובה שלו.
2 צפייה בגלריה
סחלב רצועית רוברט
סחלב רצועית רוברט
סחלב רצועית רוברט
(צילם אורי פרגמן-ספיר)
פלג סיפרה: "בחגיגות יום ההולדת שלי יצאתי לטייל ביער סמוך לביתי עם חברה. אנחנו מאוד אוהבים לטייל ביער. בימים אלו הכל פורח וצבעוני, ממש חגיגה לעיניים. לפתע צד את עינינו פרח גבוה במיוחד ולא מוכר. כמובן, כמתנדבת הגן הבוטני, מיד העברתי למומחים שהתלהבו מאוד. אני חייבת לציין שהיו גם כאלה שחשבו שאנחנו עובדים עליהם, מפני שזה לא סוג של סחלב שניתן למצוא בארץ. ואז קיבלתי את ההודעה שמדובר בסחלב נדיר ביותר במחוזותינו והשמחה היתה גדולה!"
כעת, צוות הגן הבוטני יערוך סקר באזור המדובר על מנת לבדוק אם יש עוד פרטים של הסחלב החדש. "ימים יגידו האם הופעת רצועית רוברט בהרי יהודה היא אפיזודה חד-פעמית או שיש במקום אוכלוסיה שפשוט לא אותרה עד היום", אמר ד"ר פרגמן-ספיר.