לברדורים לרוב מתהדרים בפרווה לבנה-צהבהבה, ישנם גם לברדורים שחורים וגם לברדורים חומים. אך לברדורים שנולדים ירקרקים זו תופעה נדירה במיוחד. גור כזה נולד לאחרונה בגני תקווה ליפעת מנהרדט. ותאמינו או לא - יש הסבר מדעי לתופעה הזו, שבסופה הכלב משנה צבע. צפו בריאיון באולפן ynet:

עד כה תועדו בעולם רק מספר מקרים בודדים של לברדורים שנולדו עם פרווה בצבע ירוק. בין היתר ב-2017 דיווח "הדיילי מייל" על כלבה בשם מילי מבריטניה שהמליטה חמישה גורים, אחד מהם ירוק. ב-2020 סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על לידת גור ירקרק שכזה, אותו המליטה כלבת לברדור בשם ספליצ'יה, בסרדיניה שבאיטליה. והנה עכשיו מקרה נדיר כזה קרה גם בישראל, כשכלבת הלברדור סטפי, ששייכת לכתבת "לאשה" יפעת מנהרדט, המליטה ארבעה גורים, כשהאחרון החביב נולד ירוק.
מנהרדט סיפרה בריאיון לאולפן ynet על הרגע הנדיר: "סטפי כבר המליטה שלושה גורים. ההמלטה החלה ב-1:30 בלילה. ב-6:00 בבוקר כבר הייתי משוכנעת שהיא סיימה עם ההמלטה וירדתי איתה למטה לעשות צרכים. פתאום, בזמן שהיא קימרה את גבה, ראיתי שיוצא ממנה גור נוסף. רק שהוא לא היה בתוך שק ולמעשה גם לא לגמרי יצא מצוואר הרחם שלה הגיח רק ראש, כולו ירוק, שלא הפסיק לייבב. הייתי לבד והבנתי שאני חייבת ליילד את הגור בעצמי. ליטפתי את סטפי כדי להרגיעה, בהמשך ביד אחת החזקתי את ראשו של הגור וביד השנייה הרחבתי את צוואר הרחם של סטפי עד שהצלחתי למשות את הגור. כשהוא יצא, כולו היה ירוק. מפני שהוא גם היה מאוד גדול, בטח בהשוואה לאחיו שנולדו לפניו, אני ובתי קראנו לו "ברוס - הענק הירוק".
בדומה לגורים הירוקים האחרים שנולדו ברחבי העולם, גם "הענק הירוק" איבד במהרה מצבעו ועם הזמן הפך דומה יותר לאחיו ואחיותיו. מחר (יום ב') "הענק הירוק" ואחיו הגורים יחגגו בדיוק שבועיים להיוולדם, וכבר בקושי ניתן להבחין שהוא היה פעם ירוק. "אני ובני משפחתי עדיין מצליחים לראות גוונים ירקרקים ובכך להבדיל בינו לבין אחיו", אומרת מנהרדט. "אבל עין לא מיומנת כנראה תתקשה לעשות זאת".
1 צפייה בגלריה
הגור הירוק (שני מימין)
הגור הירוק (שני מימין)
הגור הירוק (שני מימין)
(צילום: יפעת מנהרדט)
אז למה זה קורה? הווטרינר ד"ר ארנון מרקביץ' הסביר: "זה באמת אירוע יחסית נדיר. לא מדובר במחלה או איזשהי תופעה גנטית, מדובר בעצם בצביעה של פיגמנט, שנקרא 'ביליוורדין'. הוא יכול להימצא גם בשלייה ולצבוע את הגור תוך היפרדות השלייה".
ד"ר מרקביץ' אמר כי ייתכן שמדובר גם בצואה. "או שהוא עשה על עצמו קקי או שהוא נצבע מהיפרדות השלייה, אבל זה לא משהו שיישאר איתו להמשך חייו. יכול לקחת כמה ימים או שבוע- שבועיים, במקרים מסוימים אפילו כמה שבועות, אבל זה נעלם".
ואגב, זו לא ההמלטה הנדירה היחידה של הכלבה סטפי! לפני שנתיים היא המליטה לראשונה, אך למרבה הצער ההמלטה הסתיימה בטרגדיה. בדיוק במהלך הלידה סטפי סבלה מזיהום מי שפיר. לסטפי היו שבעה גורים, כשכולם נולדו מתים בזה אחר זה מלבד הגורה הראשונה. בדומה ל"ענק הירוק", גם הגורה ההיא הצליחה להיחלץ מהקרום עוד בעודה ברחם, אבל לא רק: היא בכתה עוד בזמן שהייתה בתוך תעלת הלידה! עוד לפני שכלל יצאה מגוף אימה.
"אני, בתי והווטרינר שלנו, ד"ר דני לוי, חיכינו בסבלנות שסטפי תמליט", משחזרת מנהרדט את ההמלטה הקודמת. "לפתע שמענו בכי של גור. לא הבנו מהיכן זה מגיע. חשבנו שאולי היא המליטה ופספסנו, התחלנו לחפש בבית ולא מצאנו. ואז כשהתקרבנו לסטפי הבנו שהבכי מגיע מתוכה. הווטרינר אז החדיר את ידו לצוואר הרחם של סטפי וחילץ את הגורה הבוכייה שהייתה תקועה בתוך התעלה".
"תמיד ידעתי שסטפי שלי כלבה נדירה", אומרת בגאווה רומי, בתה בת העשר של מנהרדט שקיבלה את סטפי כמתנת יום הולדת 4. "והיא רק ממשיכה להוכיח שהיא נדירה יותר ויותר".