הקרן הלאומית למדע העלתה באחרונה אתר חדש – "קול המדע" – המיועד לקהל הרחב, ובו בזמן גם יאפשר למדענים מתחומים שונים ללמוד על התפתחויות בתחומי ידע נוספים, דבר שעשוי לתרום להתפתחות שיתופי פעולה רב-תחומיים.
1 צפייה בגלריה
בחורה מביטה במיקרוסקופ
בחורה מביטה במיקרוסקופ
(צילום: shutterstock)
הקרן הלאומית למדע תומכת במחקר בסיסי בישראל. תקציבה של הקרן מגיע בעיקר מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), באמצעות הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). הקרן מעניקה מענקי מחקר - על בסיס תחרותי - למדענים ולחוקרים מתחומי דעת רחבים: מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעי החיים והרפואה, ומדעים מדויקים וטכנולוגיה – מכל מוסדות המחקר וההשכלה הגבוהה בישראל.
כארגון מרכזי בקהילה המדעית, שואפת הקרן להביא את דבר המדע לציבור הרחב בדרך אטרקטיבית, מעניינת ונגישה. קברניטי הקרן סבורים שקריאת וצריכת מאמרים פופולריים על מחקרים מדעיים – בזמן שבו הם מתבצעים בפועל - תעניק לציבור בישראל הבנה טובה יותר של העולם, דבר שיפתח וירחיב את יכולתם של אנשים רבים לבחון אירועים ולגבש עמדות על בסיס עובדות.
מנכ"לית הקרן היא ד"ר תמר יפה מיטווך; בתפקיד יו"ר ההנהלה האקדמית מכהן פרופ' דניאל זייפמן, לשעבר נשיא מכון ויצמן למדע; יו"ר מועצת הקרן פרופ' נילי כהן. עורך האתר הוא יבשם עזגד, ואיתו שורה של כתבי מדע מנוסים.
כל תכני האתר יעמדו לרשות האוניברסיטאות, מכוני המחקר והמכללות, שיוכלו לעשות בהם כל שימוש שימצאו לנכון.