המומיה המסתורית שנחשבת בקרב מאמינים ל"בתולת ים" הייתה ממוקמת במשך שנים רבות במקדש יפני והפכה לאטרקציה. כעת, חוקרים יפנים מנתחים אותה לראשונה ועתידים לפתור תעלומה ענקית.
היצור החנוט כולל פלג גוף עליון של אדם ופלג גוף תחתון של דג - והוא באורך 30 ס"מ. באוניברסיטת טוקיו יעבור סדרת סריקות CT על מנת לקרב את המדענים לכדי פתרון או תשובה מה פשר הייצור ההיסטורי.
שיער על ראשה, והקשקשים על הזנב - אלו רק חלק מהתיאורים הקיימים היום על המומיה, כשלידה נמצא גם פתק שמסביר איפה ומתי היא נמצאה – לכאורה באוקיינוס השקט, לכאורה באמצע המאה ה-18.
3 צפייה בגלריה
המומיה המוזרה שנשלחה לבדיקה
המומיה המוזרה שנשלחה לבדיקה
המומיה המוזרה שנשלחה לבדיקה
(צילום: Kinoshita Hiroshi)


החוקר הראשי לא מאמין שזו לא בתולת ים ולא בת ים, אלא דבר שיוצר בשלב מסוים בהיסטוריה היפנית לפני מאות שנים. "אגדות על בתולות ים היו באירופה, בין וברחבי העולם, ולכן אפשר להאמין שגם אז אנשים התעניינו בזה מאוד".
ועכשיו לבני הזוג שיצאו לחגוג והרוויחו בענק. מריה ומייקל רק רצו לאכול ארוחת ערב, אבל בדרך נגסו במשהו ששווה הרבה יותר ממה שכתוב להם בחשבון.
בני זוג מניו ג'רזי חגגו 34 שנות נישואים ומצאו בתוך המנה הקבועה שלהם - תריסר צדפות - פנינה שעשויה להיות שווה 100 אלף דולר.
3 צפייה בגלריה
הפנינה במנה
הפנינה במנה
הפנינה במנה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
"כשהרמתי את המנה, היא הייתה נראית לי דיי כבדה, אבל לא חשבתי על זה", מספר מייקל. אבל אז, כשהוא נגס ולעס, הוא שם לב שמשהו מוזר קורה לו בפה. לאחר זמן קצר התברר כי זו פנינה יקרה.
ולסיום, שימו לב למחקר החדש הזה: מסתבר שחתולים וכלבים עשויים להגן על הבעלים שלהם מאובדן זיכרון בגיל מבוגר.
לפי המחקר, בעלות על חיית מחמד - במיוחד אחרי יותר מחמש שנים, עשויה להיות קשורה לירידה קוגניטיבית איטית יותר אצל מבוגרים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מחקרים קודמים העלו יתרונות בריאותיים כמו הפחתת לחץ דם ומתח, אבל התוצאות האלה, אחרי שש שנות ניסוי, מצביעות גם על הגנה גדולה יותר.
החוקרים המרוצים טוענים שדרוש מחקר נוסף כדי לבחון את הקשרים בין זמן, גיל וחיית המחמד עצמה, אבל ש"ההשפעה הפוטנציאלית של זה עצומה".