4 צפייה בגלריה
כוס אכילה עם קפה
כוס אכילה עם קפה
כוס אכילה עם קפה
(צילום: רשות הטבע והגנים)
ברשות הטבע והגנים מצאו לאחרונה פתרון אקולוגי לסוגיית כוסות השתייה החד פעמיות העשויות פלסטיק או נייר ומייצרות לכלוך וזיהום סביבתי: כוס אכילה, עמידה בפני חום, המכילה קפה הנמזג מהמכונה ובתום השתיה היא ניתנת לאכילה, עד תומה. הכוס עשויה מעין וופל, והיא כשרה למהדרין וטבעונית.
"את הקפה מסיימים לשתות ואז אוכלים את הכוס כמו וופל, זה חטיף לכל דבר. הכוס גם סופחת טעמים, אפשר לשים שוקו או מרק וזה הופך למעדן", אמר שלומי ארמה, מנהל רשת מרכזי השירות למטייל ברשות הטבע והגנים.
4 צפייה בגלריה
 פלסטיק שאנשים השאירו בטבע בנחל הירדן
 פלסטיק שאנשים השאירו בטבע בנחל הירדן
פלסטיק שאנשים השאירו בטבע בנחל הירדן
(צילום: מזי מגנאג׳ מוסקוביץ רשות הטבע והגנים)
יש לציין כי במקביל, רשות הטבע והגנים עדיין מאפשרת לשתות קפה בכוס חד פעמית, כאשר המטרה הסופית היא לא למכור כלל בחד פעמי. "אנו ברשות הטבע והגנים מודעים לכך שקשה להיגמל מהרגל ולנטוש את השימוש בחד פעמי, ולכן אנחנו מנסים להביא להפחתת השימוש בהדרגתיות", אמר שלומי ארמה. לדבריו, "במקרים חריגים כמו רגישות לגלוטן או קונים שלא התחברו לקונספט ישנה אפשרות לכוס רב פעמית". דוגמה נוספת להפסקה הדרגתית בשימוש בחד פעמי עליה סיפר המנהל היא הפסקה במכירת ברד עם קשית.
ארמה הוסיף שהקהל מקבל את השינוי באהדה והבנה ואף בחיוך: "באחת ההזדמנויות הייתי בגן הלאומי אכזיב ומכרתי רק את הכוס האכילה. זה נהיה להיט. אנשים מחייכים וצוחקים מהגימיק אבל אומרים, 'וואלה, חסכת לי מאפה'. אנחנו חושבים שזה פתרון נהדר קודם כל לטבע אבל גם למי שרוצה לשתות את הקפה שלו קצת אחרת ולקבל עוד ערך מוסף של חוויה כיפית שהיא כמובן שומרת טבע הרבה יותר מאשר כוס פלסטיק או נייר".
4 צפייה בגלריה
כוסות קפה חד פעמיות
כוסות קפה חד פעמיות
כוס קפה חד פעמית
(צילום: Shutterstock)
הכוס האכילה עולה בהתאם לסוג הקפה שתבקשו. קפה הפוך יעלה 13 שקלים. ברשות הטבע והגנים מוכרים גם כוסות רב פעמיות. רכישת קפה בכוס רב פעמית מקנה 30% הנחה. ניתן גם להגיע עם כוס רב פעמית מהבית ולקבל הנחה זהה על הקפה.
4 צפייה בגלריה
כוס אכילה עם קפה
כוס אכילה עם קפה
הכוס האכילה
(צילום: רשות הטבע והגנים)
מזי מג׳נאגי מוסקוביץ, ראש אגף הסברה ברשות הטבע והגנים, הוסיפה: "סימני הסתיו שכבר כאן, לצד חופשת החגים המתקרבת, מזכירים לנו כי זו התקופה הנפלאה ביותר לצאת למרחבי הטבע והנוף. הארץ שלנו מלאה ביופי שממתין לנו המטיילים וחובה על כולנו לשמור עליה נקייה למענינו בני האנוש ולמענן של חיות הבר השוכנות בה. זו אחריות של כל אחד ואחת מאיתנו לפנות את האשפה האישית שלנו לפח ובמידה ואין פח בנמצא - לאסוף אותה בתיק עד הפח הקרוב. בואו לא נחכה לציוותי ניקיון ואפילו לא למתנדבים שינקו אחרינו - פשוט לא נשאיר אשפה ואולי גם נדאג לפנות את זו בסביבת מסלול הטיול שלנו וכך נשאיר את הארץ שלנו יפה ונקייה".