נפתח את מבזק החדשות הטובות עם הזוכה בתואר הדינוזאור הארוך ביותר שחי אי פעם על פני כדור הארץ - הסופרזאורוס!
הדינוזאור ארוך הצוואר שחי בשלהי עידן היורה, לפני כ-150 מיליון שנה, ושמו הולך לפניו בצעדי ענק - עתיד לקטוף את התואר הזה, אחרי שחוקרים מצאו מאובנים ועצמות חדשות שלו, וחשפו כעת כי אורכו הגיע עד ל-40 מטרים.
3 צפייה בגלריה
כך נראה סופרזאורוס
כך נראה סופרזאורוס
כך נראה סופרזאורוס
(צילום: Sean Fox/Fossil Crates)
תתארו לכם, חיה אימתנית עם זנב ארוך דמוי שוט, ששלטה בכדור הארץ בעבר הרחוק מאוד. הסופרזאורוס מסקרן את החוקרים כבר כמעט 50 שנה, כשהדגימה הראשונה ממנו נחשפה ב-1972 במה שהיה מכונה אז "סלט עצמות". לאחרונה החוקרים בדקו מחדש עצמות שנמצאו וזיהו חמש חוליות צוואר חדשות, חוליית גב חדשה ושתי חוליות זנב, שבעבר יוחסו לדינוזאור אחר. המחקר החדש מצביע על כך שהן שייכות לסופרזאורוס,
אז לסיום, מתי נדע בוודאות אם הוא היה הארוך בעולם? כשדינוזאור המכונה גוליית יזוהה רשמית על ידי חוקרים כסופרזאורוס. דינוזאור ענק שעוד עומד למבחן. אנחנו כמובן, נעקוב אחרי המחקרים שעתידים להתפרסם בעתיד הקרוב.
ועכשיו נעבור במבזק שלנו לבעל חיים שחי בימים אלו - עכביש הענק, שנתרם לגן חיות באוסטרליה ועושה כותרות בעולם. למה? ובכן, בגן החיות היו בהלם כשהגיעה באחד הימים קופסת אוכל ובתוכה העכביש הגדול ביותר שהגיע אל פארק הזוחלים הזה אי פעם, מסוג משפך אוסטרלי.
3 צפייה בגלריה
הפתעה בקופסה
הפתעה בקופסה
הפתעה בקופסה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק - Australian Reptile Park)
התורם? לא ידוע. בפוסט בפייסבוק דורשים ממנו בגן החיות להזדהות – מי אתה ואיפה מצאת את הדבר המדהים הזה? העכביש הענק קיבל בית חדש בגן החיות, ועתיד גם להציל חיי אדם, כיוון שהארס של עכבישי משפך אוסטרליים קטלני ומהיר, והוא ייחלב ממנו כדי שמדענים יכינו ממנו נוגדנים.
ואיך אפשר לסיים את המבזק הזה בלי קצת אקסטרים? הרי לא בכל יום עושים צניחה חופשית מצוק על אופנוע.
כוכב מוטוקרוס (ענף ספורט מוטורי דו גלגלי) החליט שהוא משגר את עצמו מצוק על אופנוע, מבצע באוויר היפוך כפול ורק אז פותח מצנח אחד בשבילו ואחד, חשוב לציין, עבור האופנוע.
3 צפייה בגלריה
קפיצה חופשית עם אופנוע
קפיצה חופשית עם אופנוע
קפיצה חופשית עם אופנוע
(צילום: רויטרס)
טום פייג'ס הוא האיש האמיץ, שעושה דברים משונים ומטורפים כאלה, ולא בפעם הראשונה. מה שכן, הוא הראשון שהצליח לעשות דבר כזה. מעניין מה הוא יעשה בפעם הבאה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי