רגע לפני יום הולדתה ה-27, חתולה בריטית הוכרה השבוע רשמית כחתול החי המבוגר ביותר בעולם על ידי ספר השיאים של גינס.
באתר של גינס נכתב כי בגיל 26 שנים ו-329 ימים, בערך המקבילה החתולית ל-120 שנות אדם, חיית המחמד שוברת השיאים סובלת מבעיות בראייה ומחירשות, אבל פרט לכך מצבה הבריאותי מוגדר טוב.
החתולה פלוסי אוהבת ליטופים וכמובן גם אוכל, והיא הייתה בכמה בתים בחייה. הבעלים שלה, ויקי גרין, אמרה שהיא עדיין שובבה וסקרנית, לא מוטרדת מהחירשות שלה ומסתגלת במהירות לסביבה חדשה, למרות בעיות הראייה הקשות שמהן היא סובלת.
עוד נכתב בספר השיאים כי ניתן למצוא את פלוסי מגרגרת ומנמנמת על בעליה, מכורבלת בשמיכה הצהובה האהובה עליה, או נהנית מקערה גדולה ויפה של אוכל. "היא אף פעם לא מעקמת את האף כשנותנים לה ארוחה טובה", אומרת ויקי.
החיים הנעימים של פלוסי קיבלו תפנית לא ברורה בשנה האחרונה, כאשר היא מצאה את עצמה חסרת בית. בשל העובדה שרוב מאמצי החתולים מעדיפים בעל חיים צעיר, בעמותה שאליה הגיעה פלוסי היו בטוחים שאף אחד לא ירצה לאמץ אותה. עד שהגיעה ויקי, שחיפשה לאמץ חתול מבוגר.
1 צפייה בגלריה
פלוסי. מצאה בית חם גם בגיל מבוגר
פלוסי. מצאה בית חם גם בגיל מבוגר
פלוסי. מצאה בית חם גם בגיל מבוגר
(צילום: ספר השיאים של גינס)
סיפורה של פלוסי התחיל בדצמבר 1995, כשהיא אומצה על ידי עובדת בבית החולים מרזיסייד. לפני שאומצה, היא הסתובבה חופשייה במושבת חתולים קרובה לבית החולים. כמה פועלים ריחמו על החתלתולים הקטנים והחליטו לאמץ אותם. היא חיה בביתה של העובדת, עד שזו הלכה לעולמה כעבור 10 שנים.
לאחר מכן, פלוסי נלקחה על ידי אחותה של הבעלים הקודם שלה. למרבה הצער, לאחר 14 שנים של מגורים בבית החדש, פלוסי מצאה את עצמה שוב חסרת בית, כאשר גם הבעלים השניים שלה הלכה לעולמה. החתולה הייתה אז בת 24. מאז בנה של אותה אישה טיפל בה במשך כשלוש שנים, עד שמסר אותה לעמותה. בעמותה אמרו: "הוא הבין שהוא לא יכול לטפל בצרכים של פלוסי ועשה את הבחירה האחראית להפקיד אותה לטיפול של ארגון צדקה שיכול, באמת ובתמים, לתת לחתלתול את טיפול, תשומת לב וחברות שהיא דרשה כחתולה מבוגרת".
גרין סיכמה: "ידעתי מההתחלה שפלוסי היא חתולה מיוחדת, אבל לא תיארתי לעצמי שאחלוק את ביתי עם מחזיקת שיא עולם".