יצטרך לחכות כמה ימים: האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה ושלושת שותפיו למשימת AX-1 לתחנת הבינלאומית ישוגרו לחלל לכל המוקדם ב-3 באפריל. כך הודיעה הערב (יום ו') חברת Axiom. לפני הדחייה, מועד השיגור היה צריך להיות ב-30 במרץ מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה.


בהודעת החברה נכתב כי הדחייה נובעת כדי "לאפשר לצוותים להשלים את ההכנות הסופיות בחללית לקראת המשימה". גם ה-3 באפריל אינו מועד סופי ולשיגור יהיו כמה "חלונות שיגור" לחללית הדרגון של SpaceX, שתשוגר על גבי משגר פלקון 9. ב-15 באפריל אמורה נאס"א לשגר ארבעה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית - שלושה אמריקנים ואסטרונאוטית מאיטליה.
מפקד המשימה שבה ישתתף סטיבה הוא האסטרונאוט הוותיק מייקל לופז אלגריה - המכהן כיום כסגן נשיא אקסיום ספייס. בנוסף יטוסו לחלל גם היזם האמריקני, לארי קונור, המשקיע בארגונים ללא מטרות רווח ומארק פאתי מקנדה, משקיע ופילנתרופ. סטיבה, קונור ופאתי שילמו עשרות מיליוני דולרים על מנת להשתתף במשימה.
על פי התכנון, המשימה בחלל אמורה להימשך עשרה ימים - שמונה מהם בתחנת החלל הבינלאומית - שם צפוי סטיבה לבצע בין היתר עשרות ניסויים. בתום המשימה תתנתק חללית הדרגון של SpaceX מתחנת החלל הבינלאומית ותנחת כעבור כמה שעות במי האוקיינוס האטלנטי.
1 צפייה בגלריה
איתן סטיבה בחליפת החלל של SpaceX
איתן סטיבה בחליפת החלל של SpaceX
איתן סטיבה בחליפת החלל של SpaceX
(צילום: אורי בורג )
לפני כמה שבועות סטיבה אמר ל-ynet על האימונים לקראת הטיסה לחלל: "האימונים בחודשים האחרונים היו מלאים בהתרגשות והכנות אינטנסיביות לקראת השיגור והטיסה לתחנת החלל הבינלאומית. החלק הקשה ביותר הוא להיכנס לחליפת החלל ולהוריד אותה בתוך הדרגון, במרחב קטן עם שלושה אנשים נוספים. בגלל שהיא עשויה מחלק אחד, אנחנו עוזרים אחד לשני בתהליך הזה מעניין אם יהיה עוד יותר מורכב בהיעדר כבידה".
סטיבה הוסיף: "בכל פעם שאני לובש את חליפת האסטרונאוט ומתיישב בכיסא מספר 1 בחללית הדרגון, אני מדמיין את התחושות של ישיבה בראשו של טיל עצום שייקח אותנו מעבר לקו קרמן אל החלל. כשעתיים נהיה קשורים ומוכנים לשיגור, ספירה לאחור ואז רעש גדול וכוחות G עצומים מופעלים על הגוף בתאוצה עד ל-28 אלף קמ״ש. וברגע אחד כל הרעש הופך לדממה, נוכל להשתחרר מהמושבים ולרחף, לרגע הזה אני מחכה".