ביום חמישי סרבו בכירי סוכנות החלל האמריקנית לחשוף את זהותו של מנהל מחקר עב"מים, שמונה לעמוד בראש צוות שיחקור תופעות בלתי מוסברות. אך בסופו של דבר החליטו בנאס"א לחשוף את שמו - מארק מקינרני.
בהודעה של סוכנות החלל האמריקנית נכתב, נאס"א הבהירה כי מקינרני עבד כאיש הקשר של נאס"א למשרד ההגנה האמריקני - תפקיד שאיפשר לו לקבל מידע על ל תופעות בלתי מוסברות באופן מוגבל.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בוושינגטון ביום חמישי הכריזו בכירים בנאס"א על התפקיד החדש, ועל הניסיון הרב שצברה סוכנות החלל האמריקנית בעשרות השנים האחרונות באיסוף מידע בכדור הארץ ומחוצה לו. אבל האיש לא הוזמן לעלות לבמה.
ניקולה פוקס, מנהלת המשימות המדעיות של נאס"א, אמרה כי מישהו מכהן בתפקיד כמנהל כבר "זמן מה". כשעיתונאים שאלו את פוקס מה שמו של המנהל החדש, היא הגיבה: "לא נמסור את שמו". ב-businessinsider דווח כי מאוחר יותר הסבירו גורמים רשמיים בנאס"א כי הם חוששים שמנהל המחקר יוטרד בצורה מקוונת ולכן שמו נשמר בסוד. כאמור, בסופו של דבר נחשף שמו של המנהל.
1 צפייה בגלריה
צילום של כלי טייס לא מזוהה שפורסם בדיון בקונגרס האמריקאי
צילום של כלי טייס לא מזוהה שפורסם בדיון בקונגרס האמריקאי
צילום של כלי טייס לא מזוהה שפורסם בדיון בקונגרס האמריקאי
(צילום: צילום מסך)
כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי זה דבר נדיר שפקיד הנושא בתפקיד ציבורי בכיר נשאר אנונימי.
הבכירים בנאס"א נשאלו לגבי גופות שנטען שהן כביכול של חייזרים, שהוצגו בפרלמנט במקסיקו מוקדם יותר השבוע. "זה משהו שראיתי רק בטוויטר", אמר ד"ר דיוויד שפרגל, שעמד בראש המחקר של נאס"א על ​​עב"מים. "אם הייתי ממשלת מקסיקו, ההמלצה שלי הייתה אם יש לך משהו מסתורי, תעביר דגימות לרשות הקהילה המדעית העולמית, ונראה מה יש שם".
"אחת המטרות העיקריות של מה שאנחנו מנסים לעשות כאן היום, היא לעבור מקנוניות וקונספירציות לעבר מדע ושפיות", הוא הוסיף. "ואנחנו עושים את זה עם נתונים".